چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

آرمن ساروخانیان: کی روش به‌عنوان یک استاد تاکتیک و یک خبره فوتبال در بازی با نیجریه سربلند بود و توانست به یک امتیازی که می‌خواست برسد.

فوتبال

حالا تيم ملي به ايستگاه آرژانتين رسيده و همه مي‌خواهند برنامه او را براي سخت‌ترين بازي مرحله گروهي بدانند. سرمربي پرتغالي، فرداي بازي با نيجريه در كمپ تمريني كورينتيانس پاسخگوي خبرنگاران بود و از ميان جملاتش مي‌توان به نكاتي رسيد كه از افكار او براي بازي شنبه رمزگشايي مي‌كند.

با تركيب اصلي بازي مي‌كنيم

پيش‌بيني مي‌شد كه كي‌روش بخواهد در بازي با آرژانتين به برخي از بازيكنان اصلي استراحت بدهد و با قرباني كردن اين بازي توان تيمش را براي بازي سرنوشت‌ساز با بوسني حفظ كند. كي‌روش اما در كنفرانس خبري تأكيد كرد كه مقابل آرژانتين با تركيب اصلي بازي مي‌كند؛ «در فوتبال امروز هميشه مهم‌ترين روز است و نبايد روي فردا تكيه كرد. ما تا بازي بعدي فرصت كافي براي استراحت داريم و مقابل آرژانتين با بهترين تركيب به ميدان مي‌رويم».

شايد شانس امتياز گرفتن ايران در بازي دوم كمتر از 10درصد باشد ولي كي‌روش باتجربه مي‌داند كه براي همين احتمال ضعيف هم بايد جنگيد و اميدوار بود اتفاقات بازي به نفع ما رقم بخورد؛ «آرژانتين به‌عنوان مدعي قهرماني به برزيل آمده و بازي مقابل اين تيم بزرگ‌ترين چالش سال‌هاي اخير فوتبال ايران است. ولي در فوتبال نبايد 2 نكته را فراموش كرد: يكي اينكه اعتبار يك تيم هيچ‌وقت باعث پيروزي نمي‌شود و دوم اينكه هيچ مسابقه‌اي نيست كه برنده آن قبل از شروع بازي قطعي شده باشد».

حقيقي بازي مي‌كند

تنها ابهام تركيب تيم ملي پيش از بازي با نيجريه درون دروازه بود و كي‌روش در نهايت تصميم گرفت از عليرضا حقيقي استفاده كند. او در كنفرانس مطبوعاتي بعد از بازي گفت كه حقيقي را با توجه به سبك بازي نيجريه و به‌خاطر تسلطش روي توپ‌هاي هوايي انتخاب كرده است. جملات كي‌روش اين ترديد را به‌وجود آورد كه او ممكن است بخواهد دروازه‌بانش را تغيير دهد ولي او فرداي بازي تأكيد كرد كه از عملكرد حقيقي راضي بوده است؛ «شما بازي او مقابل نيجريه را ديديد؟ وقتي بازي گوياي همه‌‌چيز است، لازم نيست كه من چيزي اضافه كنم». او ظاهرا مي‌خواهد پاي انتخابش بايستد.

روش مهار مسي

از روز قرعه‌كشي جام جهاني يكي از بحث‌هاي داغ مطبوعات ورزشي ايران‌ روش مهار مسي بوده ولي كي‌روش تأكيد كرد كه توجه بيش از اندازه به ستاره بارسا، نبايد باعث شود كه از ساير ستارگان آرژانتين غافل بشويم؛ «مقابل تيمي بازي مي‌كنيم كه از جمعي از ستارگان فوتبال جهان تشكيل شده. اگر آرژانتين فقط مسي بود، كار راحتي داشتيم ولي اين تيم مهره‌هاي تهاجمي خطرناك ديگري مثل هيگواين و دي ماريا را هم دارد. اگر تمام انرژي مان را روي مسي بگذاريم، اشتباه كرده‌ايم».

پس انتظار مي‌رود كه ايران هم مثل بوسني براي مهار مسي از يارگيري منطقه‌اي استفاده كند. در آن بازي، مسي به هر منطقه‌اي مي‌رفت، 2تا 3بازيكن بوسني به او نزديك مي‌شدند تا فضا را براي او محدود كنند. كي‌روش هم قطعا در روزهاي باقي مانده تا بازي آرژانتين، روي برنامه دفاعي مشابهي تمرين خواهد كرد و اميدوار است بتواند قدرت مانور مسي را به حداقل برساند.

خبرنگار اعزامي همشهري به برزيل

کد خبر 263048

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha