سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

ریزش ساختمانی فرسوده در خیابان سنایی باعث سقوط یک دکل مخابراتی شد و مرگ یک شهروند را به‌دنبال داشت.

سقوط دکل

ساعت8:17  افرادي كه از خيابان سنايي عبور مي‌كردند شاهد صحنه وحشتناكي بودند. ساختماني 3طبقه كه يك دكل بزرگ مخابراتي روي آن قرار داشت ريزش كرده و به تلي از خاك تبديل شده بود. هنوز معلوم نبود چند نفر داخل ساختمان گرفتار شده‌اند و چه بلايي بر سرشان آمده است.

درحالي‌كه چند دقيقه از اين حادثه مي‌گذشت نخستين گروه از آتش‌نشانان براي امدادرساني خود را به محل حادثه رساندند. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد مردي 50ساله لحظه ريزش ساختمان در آنجا حضور داشته و زير آوار گرفتار شده است. در چنين شرايطي آتش‌نشانان عمليات آواربرداري را آغار كردند و دقايقي بعد مرد ميانسال را از زير آوار بيرون كشيدند.

با بررسي علائم حياتي اين مرد معلوم شد او به‌دليل شدت جراحات ناشي از آوار جان خود را از دست داده است. در همين حال يك شاهد عيني درباره اين حادثه به همشهري گفت: طبقه هم كف اين ساختمان يك مغازه فروش پوشاك بود كه 2نفر در آنجا حضور داشتند. چند لحظه قبل از ريزش ساختمان يكي از آنها كه متوجه صداي لرزش در ساختمان شده بود بيرون دويد و خودش را نجات داد اما نفر دوم در مغازه ماند و با ريزش آوار گرفتار شد.

اين شاهد عيني ادامه داد: دكلي كه روي ساختمان قرار داشت در طوفان‌هاي اخير تهران دچار مشكل شده بود و مالكش ساختمان‌هاي اطراف را در برابر حوادث بيمه كرده بود اما كاري براي ايمن‌سازي‌‌اش انجام نشد و اين حادثه اتفاق افتاد. جلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران درباره اين حادثه به همشهري گفت: در اين عمليات آتش‌نشانان 3 ايستگاه مشاركت داشتند و بعد از بيرون كشيدن جسد قرباني اين حادثه به ايمن‌سازي‌ محل حادثه و جدا كردن دكل مخابراتي پرداختند. وي درباره علت وقوع اين حادثه نيز گفت: هنوز دليل اصلي اين حادثه معلوم نيست .

کد خبر 262908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha