همشهری آنلاین: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که سامانه جامع رسانه‌های کشور به منظور صدور الکترونیکی مجوز به نشریات راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، با افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات و ضرورت اطلاع‌رسانی جامع در خصوص شرایط و مراحل اخذ امتیاز نشریات و بررسی قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه، سامانه جامع رسانه‌های کشور فعالیت خواهد کرد.

همچنین این سامانه با هدف توزیع عادلانه امکانات و تمرکززدایی در کنار شفافیت و سهولت مراوده با مراکز قانونی، معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افتتاح آن اقدام به الکترونیکی کردن فرآیند درخواست مجوز نشریه کرد تا متقاضیان بتوانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، از نحوه رسیدگی به پرونده خود تاحصول نتیجه مطلع شوند.

متقاضیان دریافت مجوز نشریه، از این پس می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.e-rasaneh.ir و پس از ثبت‌نام در این سامانه از خدمات آن بهرمند شوند.

این گزارش می‌افزاید: ثبت‌نام در این سامانه در دو بخش «افراد حقیقی» و «افراد حقوقی» تعریف شده که صاحب امتیازان، مدیران مسئول، نمایندگان، مدیران عامل چاپخانه‌ها جهت ورود می‌بایست گزینه «ثبت‌نام افراد حقیقی» و مؤسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها و چاپخانه‌ها نیز گزینه «ثبت‌نام افراد حقوقی» را انتخاب کنند.

متقاضیان پس از دریافت رمز ورود به محیط کاربری و تکمیل فرم اطلاعات شرکت و اطلاعات تماس، یک کد رهگیری دریافت خواهند کرد که می‌توانند با تماس با بخش اعلام وصول (که اطلاعات آن در سامانه موجود است) و ارائه کد رهگیری، از مراحل صدور مجوز نشریه خود اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 262658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha