همشهری آنلاین: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد در طول بازی‌های جام جهانی، حداقل ۸۹درصد کارکنان در خاورمیانه حداقل یکی از بازی‌ها را تماشا خواهند کرد.

worker

اخیراٌ گالف تلنت گزارشی در خصوص کاهش بهره وری کارکنان در طول بازی های جام جهانی 2014 منتشر کرده است. این پژوهش از طریق پرسش از 18000 کارمند در ده کشور خاورمیانه و در صنایع مختلف انجام شده است. بر اساس نتایج این بررسی در طول بازی ها، حداقل 89٪ کارکنان در خاورمیانه حداقل یکی از بازی ها را تماشا خواهند کرد.

در این تحقیق از کارکنان در خصوص تماشای بازی ها در شب قبل و رفتن به سرکار در روز بعد سوال شد. حداقل یک نفر از هر ده نفر به دلیل دیر خوابیدن دیر به سر کار خواهد رفت و یک نفر هم روز بعد از مرخصی استفاده و به سر کار نخواهد رفت. حدود 3٪ هم خود به مریضی خواهند زد و غیبت خواهند داشت. یک سوم هم به موقع سرکار خواهند رفت.
البته با توجه به همزمانی بخشی از مسابقات با ماه مبارک رمضان، برخی از کارکنان در خاور میانه بیان داشتند که ساعات کار کاهش خواهد یافت و فرصت بیشتری برای خوابیدن بعد از تماشای بازی ها خواهند داشت. همچنین یک سوم شرکت کنندگان زمانی را برای بحث د مورد بازی ها در محل کارصرف خواهند کرد.

  • واکنش مدیران

برخی مدیران کسب و کارها نسبت به این موضوع در دوره بازی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. البته مدیرانی که خود بازی‌ها را تماشا خواهند کرد نسبت به کارکنان خود انعطاف بیشتر نشان خواهند داد.

در بخش دیگری از این گزارش وضعیت کشورهای خاورمیانه با کشورهای اروپایی مقایسه شده است. کشورهای اروپایی در زمینه بهره‌وری کارکنان در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی 2014 با مشکلات بیشتر مواجه هستند. زیرا بازی در این کشورها در طول روز و زمان کار است. همچنین مصرف بیشتر نوشیدنی‌های الکلی هنگام پخش بازی‌ها در کشورهای اوپایی منجر به بروز بیماری در زمان برگزاری بازی‌ها نیز خواهد شد.

ترجمه و تلخیص: دکتر علی داوری

کد خبر 262655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha