شهردار تهران در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که این همکاری مقدمه‌ای باشد برای خروج فرهنگ از مظلومیتی که رهبر معظم انقلاب همواره به آن اشاره کرده‌اند.

 امضای تفاهمنامه‌شهرداری تهران‌ و ‌وزارت‌ارشاد

علي جنتي هم گفت: اميدوارم اين تفاهمنامه و نتايج آن مورد رضايت رهبر معظم انقلاب و مردم باشد و هر دو احساس كنند حركتي رو به جلو انجام شده است. به گزارش همشهري، مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري ميان وزارت ارشاد و شهرداري تهران صبح روز پنجشنبه با حضور مديران ارشد و معاونان اين دو نهاد در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد و محمدباقر قاليباف و علي جنتي پس از اين مراسم، پاسخگوي پرسش‌هاي نمايندگان رسانه‌هاي گروهي شدند.

نگاه جهادي به جامعه و فرهنگ

جنتي در ابتداي اين مراسم با اشاره به آشنايي و ارادت خود به قاليباف از چند دهه پيش گفت: من همواره ناظر كارهاي شهرداري تهران بودم و هميشه اين احساس را داشتم كه شهرداري فقط در حوزه خدمات‌رساني و فعاليت‌هاي شهري فعاليت نمي‌كند بلكه در زمينه‌ مسائل فرهنگي و اجتماعي فعاليتي پررنگ دارد. وي شهردار تهران را «رزمنده و جهادگر دوران دفاع‌مقدس» توصيف كرد و افزود: از آغاز فعاليت در وزارت ارشاد احساس كردم مجموعه فعاليت‌هاي شهرداري در حوزه‌هاي هنري، فرهنگي و اجتماعي چشمگير است و تمام اين اقدام‌ها هم عزم و اراده جدي شهرداري تهران را براي ارتقاي سطح فرهنگ شهروندان نشان مي‌داد. آقاي قاليباف با همان روحيه جهادي دوران دفاع‌مقدس وارد شهرداري تهران شده و طبيعتا هم بايد پاسدار ارزش‌هاي ملي و ديني باشد. ايشان همكارهاي خوبي را هم براي همكاري در مجموعه شهرداري انتخاب كرده است. وزير ارشاد تفاهمنامه را مبناي همكاري‌هاي گسترده شهرداري و وزارتخانه تحت مديريت خود معرفي كرد و از تأمين محتواي محصولات فرهنگي براي شهروندان ازجمله فيلم‌ها يا نمايشنامه‌هاي خوب در راستاي ارزش‌هاي ملي و ديني براي عرضه در فرهنگسراها به‌عنوان نمونه‌اي از موارد تفاهمنامه نام برد. جنتي گفت: شهرداري‌هاي ديگر در ايران به شهرداري تهران نگاه مي‌كنند و اميدوارم اين تفاهمنامه الگويي براي فعاليت شهرداري‌ها و شعبه‌هاي استاني وزارت ارشاد باشد.

تهران الگوي ساير شهرها

شهردار تهران هم در مراسم امضاي تفاهمنامه با وزير ارشاد با اشاره به تأثيرات ملي و بين‌المللي كارهايي كه در پايتخت انجام مي‌شود، افزود: هر كاري در تهران اتفاق بيفتد، بعد از چند‌ماه در ديگر شهرها هم انجام خواهد شد. طبعا در اين شرايط مسئوليت ما هم سنگين‌تر است و بايد تصميم‌هاي درست بگيريم. ايران را در خارج بيش و پيش از هر چيز با فرهنگ و هنرش مي‌شناسند اما چه شده كه اين فرهنگ، مظلوم‌ترين بخش جامعه ما شده است. قاليباف با اشاره به ناخشنودي مردم از آشكار شدن اختلاف و چالش ميان مسئولان گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر همدلي و همراهي تأكيد كرده‌اند؛‌ به‌ويژه بين سازمان‌هاي فرهنگي كه عرصه‌اي مظلوم دارد. يك نكته را صريح بگويم حتي اگر از آن برداشت سياسي بشود؛ با باوري كه به فرهنگ جهادي دارم، شايد بيش از ديگران ملزم به همكاري با دولت باشم. ‌

يك دوستي ديرينه و عميق

وزير ارشاد در پاسخ به سؤالي درباره تعاريف خود از شهردار تهران گفت: دوستي من و آقاي قاليباف يك دوستي ديرينه است اما در عين حال آنچه مي‌گويم براساس اعتقاد من است. آنها كه من را مي‌شناسند مي‌دانند بي‌جهت از كسي تعريف نمي‌كنم. با افراد زيادي در ارتباطم اما كمتر كسي ديده است از ديگري تعريف كنم. شهردار تهران توجهي ويژه به مسائل فرهنگي و هنري دارد، بنابراين سخناني كه درباره آقاي قاليباف گفتم، ناشي از اعتقاد من است. قاليباف هم با رد هرگونه اختلاف و تقابل ميان نيازهاي شهرداري تهران و وزارت ارشاد، درباره راه‌اندازي مجموعه‌هاي خاوران و صبا گفت: مجموعه خاوران حداقل در مقياس كشورهاي اسلامي و خاورميانه حرف براي گفتن دارد و مجموعه‌اي براي آموزش و توليد است و اميدوارم تا پيش از دهه فجر امسال اين دو مجموعه را افتتاح كنيم. وي موضوع قرآن و نماز را از اولويت‌هاي كاري شهرداري تهران در سال‌جاري ذكر كرد.

بازديد از موزه

در نشست امضاي تفاهمنامه همكاري مشترك بين شهرداري تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي مرادخاني معاون هنري وزير ارشاد، سيدمحمدهادي ايازي مشاور شهردار تهران و قائم‌مقام وزير بهداشت، حجت‌الاسلام ميثم امرودي معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران، مجيد ملانوروزي مديركل هنرهاي تجسمي، برزين ضرغامي مديركل ارشاد استان تهران و... حضور داشتند كه همراه جنتي و قاليباف از گنجينه موزه هنرهاي معاصر بازديد كردند.

 

کد خبر 262465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha