همشهری آنلاین: رویداد سطح بالای وسیس+ ۱۰ (The WSIS+۱۰ High-Level Event ) که پیگیری اهداف دو اجلاس سران جهان درباره جامعه اطلاعاتی (WSIS) را بر عهده دارد؛ نخستین روز از نشست پنج روزه خود در ژنو را لحظاتی پیش آغاز کرد. ایران در این رویداد دو نشست تخصصی دارد.

wsis

رویداد سطح بالای "وسیس+ 10" كه در روزهاي نهم تا سيزدهم ژوئن 2014 در مقر اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد برگزار می‌شود؛ شکل گسترش یافته فروم‌های مرتبط با مفهوم جامعه اطلاعاتی است که در پی اجلاس‌های سران‌ جهان درباره جامعه اطلاعاتی شکل گرفت.

در این رویداد که از تخصصی‌ترین نشست‌های جهان است؛ تا كنون پیشرفت‌های مربوط به اجرای نتایج  دو اجلاس جهانی سران جهان درباره جامعه اطلاعاتی در زمینه یازده خط عمل جامعه اطلاعاتی مورد بازنگری قرار گرفته و در واقع می‌توان آن را مرور دستاوردها؛ ده سال پس از آخرین اجلاس سران جهان درباره جامعه اطلاعاتی خواند.

رویداد سطح بالای "وسیس+ 10" امروز دوشنبه 19 خرداد 1393 با برپايي كارگروه‌هاي تخصصي اغاز به كار كرد كه ايران در ميان ساير كشورها دو نشست درباره پهناي باند وسيع و چشم انداز 2015 جامعه اطلاعاتي برگزار مي‌كند. پنل اول ايران صبح امروز با استقبال چشمگيري مواجه شد.

نشست دوم عصر  دوشنبه برگزار خواهد شد.

همشهري آنلاين ياداور مي‌شود جهان تاکنون شاهد دو اجلاس در سطح سران برای تعریف جامعه اطلاعاتی بوده است که نخستین آن‌ها در سال 2003 در ژنو و دومین مورد ان در سال 2005 در تونس برگزار شد.

رویداد سطح بالاي "وسیس+10" در قالب نشست ‌هاي فیزیکی (Physical Meeting) به فعاليت ادامه داده و در واقع اين شست‌ها از جولای 2013 آغاز شده است.

مرحله اول به آغاز روند مشورت‌های باز (Initiation of the Open Consultation Process ) در این زمینه اختصاص داشت.

مرحله دوم روزهای هفتم و هشتم اکتبر 2013 در قالب نخستین نشست فیزیکی برگزار شد.

مرحله سوم در روزهای 16 تا 18 دسامبر 2013 در قالب دومین نشست فیزیکی دنبال شد.

مرحله چهارم در روزهای17 و 18 فوریه 2014 به صورت سومین نشست فیزیکی دنبال شد.

مرحله پنجم (14 تا 17 آوریل 2014) چهارمین نشست فیزیکی در این زمینه بود.

مرحله ششم (28 تا 31 مه 2014) در بردارنده پنجمين نشست فيزيكي بود.

کد خبر 262042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha