همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از رها شدن مسیر سابق عبور ریل راه آهن از مناطق ۱۷ و ۱۸ گفت: شهرداری باید این زمین ها را به نفع مصالح مردم تملک کند.

به گزارش فارس،‌احمد حکیمی پور در اين باره گفت: شورایاری منطقه 17 درباره این موضوع به صحن شورای شهر گزارش داد و مشکلات ناشی از رها شدن زمین‌های مسیر سابق راه آهن در این منطقه را لحاظ کرد.

وی ادامه داد: این زمین‌ها به حال خود رها شده و تعیین تکلیف نشده و به معضلی برای اهالی محل تبدیل شده است. یک طرف این قضیه به شرکت راه آهن و دولت برمی‌گردد و طرف دیگر آن، شهرداری، شورای شهر و مردم هستند.

حکیمی پور تصریح کرد: این قسمت از مسیر راه آهن در داخل شهر قرار گرفته و در منطقه‌ای واقع شده که به لحاظ بافت فرهنگی، جزو مناطق مذهبی شهر تهران است و مردم متدین و حساسی دارد.

این عضو شورای شهر افزود: متاسفانه رها شدن زمین‌هایی که در گذشته مسیر عبور ریل راه آهن بود، باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی در مناطق 17 و 18 شده و سوله هایی که در این محوطه توسط دولت ساخته شده، به پاتوق اراذل و اوباش، معتادان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: این موضوع جزو مسائلی است که در کارگروه مشترک بین دولت، شورا و شهرداری در دست پیگیری است و خوشبختانه در دولت جدید، این مسائل در کارگروه مشترکی با حضور وزرا، استانداری، شهرداری و شورا بررسی می‌شود.

حکیمی پور ابراز امیدواری کرد؛ این مسائل بین بخشی در همین کارگروه‌ها تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل شهرداری برای تملک این زمین‌ها گفت: به این قبیل مسائل نباید به عنوان فرصت انتفاعی و اقتصادی نگاه کرد. بلکه شهرداری باید با تملک و آزادسازی این زمین‌ها، در جهت حل مشکلات اجتماعی شهر و افزایش سرانه های خدماتی،‌ ورزشی و فرهنگی در این مناطق اقدام کند.

عضو شورای شهر اذعان داشت: البته راه آهن نیز به عنوان مالک این زمین ها حق و حقوقی دارد که باید حل و فصل شود؛ اما این محوطه باید به نفع مصالح مردم توسط شهرداری تملک شود.

کد خبر 261862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha