همشهری آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته حمایتی دولت برای خروج صنایع از رکود خبرداد و گفت: در این بسته حمایتی، مجموعه راهکارهای مالی، حمایتی و قوانینی به صورتی در نظر گرفته شده است که تحریک تقاضا و عرضه صورت گیرد، اما تمرکز وزارت صنعت در تحریک تقاضا، بر بازارهای صادراتی و رونق صادرات کالا است.

صنعت

مهر نوشت: حسین ابویی مهریزی با اعلام تدوین بسته حمایتی دولت برای خروچ بنگاه‌های صنعتی و تولیدی از رکود، گفت: معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری تمامی معاونت‌ها و دستگاه‌های مرتبط دولتی، بنا را بر این گذاشته است که بتواند فضایی فراهم کند تا تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی در یک فضای قابل اعتماد، بتوانند رشد مناسبی برای اقتصاد کشور فراهم آورند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این میان اقدامات متنوعی شامل تدوین برنامه عملیاتی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تهیه پیبش نویس لایحه حمایت از تولید و ارایه آن به دولت و تدوین بسته حمایتی دولت از تولید برای خروج از رکود صورت داده است و از تمامی صاحبنظران و نمایندگان مجلس برای خروج از فضای رکودی نظرخواهی کرده است.

وی تصریح کرد: در این میان ممکن است برای تسریع در امور صنعت، تصویب برخی از قوانین ضروری باشد، اما این تدوین و تصویب، به طور قطع به نحوی صورت خواهد گرفت که تعدد و تزاحم قوانین صورت نگیرد.

ابویی در خصوص جزئیات بسته حمایتی دولت برای خروج واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: اکنون تمامی کارشناسان، علل رکود را می دانند و برای خروج از آن، راهکارهای متفاوتی ارایه می دهند، بر این اساس کار تدوین بسته خروج از رکود تولید نهایی شده و ظرف روزهای آتی، این بسته برای تصویب و تائید نهایی به دولت ارایه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نشانه های خروج از رکود تورمی در حال نمایان شدن است، اظهار داشت: معدل آمار و ارقام در تعدد پروانه ها و افزایش تولید برخی از کالاهای تولیدی، نشانگر این است که فرایند و روند خروج از رکود شروع شده است؛ چراکه هر گاه افزایش تولید صورت گیرد، یعنی برای تقاضا نیز فکری شده است.

ابویی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: در این بسته حمایتی، راهکارها به نحوی اندیشیده شده است که تحریک تقاضا و عرضه صورت گیرد، چراکه تا زمانی که طرف عرضه تامین نشده باشد، تقاضاها بدون پاسخ می ماند و حتی اگر مشکلات تامین نیز برطرف شود، تقاضا نیز پاسخ داده می شود، بنابراین باید برای خروج از رکود تورمی، دو راهکار افزایش عرضه و تحریک تقاضا را صورت داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در تحریک تقاضا، تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت بر بازارهای صادراتی و افزایش صادرات است تا زمینه برای تحریک عرضه نیز فراهم شود. البته تحریک تقاضا و عرضه با مجموعه ای از راهکارهای مالی، حمایتی، قوانینی و مواردی از این دست در این بسته پیش بینی شده است.

کد خبر 261595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha