همشهری آنلاین: رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفت: کاهش چشمگیر تورم از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم است و امیدواریم روند بهبود وضعیت اقتصادی در کشور بخوبی ادامه داشته باشد.

ولی الله سیف

به گزارش ایرنا، ولی الله سیف، پنجشنبه 15 خرداد در دیدار با علما و مراجع تقلید در قم افزود: کاهش تورم درکشور به دلیل وسواس دولت در رعایت نظم و انضباط پولی و مالی و افزایش امید و خوشبینی مردم با روی کار آمدن دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه امروز کشور دچار رکود تورمی شده و برطرف کردن این معضل کار بسیار سخت و پیچیده ای است گفت: بر اساس برنامه ریزی ها تلاش می‌کنیم تا پایان سال 93 تورم متوسط به 25 درصد برسد.

رییس کل بانک مرکزی، اولویت های این مجموعه را تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشورعنوان کرد و افزود: بازگشت ثبات اقتصادی به کشور، پیش نیاز توسعه و پیشرفت است و امیدواریم نقدینگی اثربخش به سمت رونق تولید در کشور سوق یابد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای ایجاد بانک‌های جدید متوقف شده است، از ادغام بانک‌ها و موسسات کوچک در آینده سخن گفت و افزود: برای جذب منابع قرض الحسنه، صندوق ویژه و جاذبه هایی در بانک ها شکل خواهد گرفت و بانک ها نیز موظف هستند تا منابع و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را نسبت به سایر حساب هایشان کاملا متمایز کنند.

سیف همچنین گفت : در سال 91 رشد اقتصادی کشورمان منفی شش درصد شده بود و این رقم تا پایان شهریور 92 به منفی دو درصد رسیده بود که امیدواریم تا پایان سال 93 به رشد اقتصادی دو تا سه درصدی دست یابیم.

وی بر ضرورت دستیابی به بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی که بتواند پاسخگویی همه نیازهای مردم و نظام اقتصادی کشور باشد، تاکید کرد و گفت: با گسترش و رونق بانکداری الکترونیک، بسیاری از هزینه های تحمیلی به جامعه کاهش یافته و در حال حاضر 98درصد تراکنش‌ها با موفقیت انجام می‌شود.

کد خبر 261578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha