همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره پرونده بورسیه سه هزار دانشجوی دکتری و تخلفات رخ داده در این زمینه، گفت: با هر تخلفی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

به گزارش ايسنا، دکتر رضا فرجی‌دانا در واکنش به تخلف در بورسیه‌های داخل گفت: لفظ تخلف «سه هزار نفري» را نگویید زیرا همه این سه هزار نفر که تخلف نکرده‌اند، بلکه در این تعداد تخلفاتی صورت گرفته که ما با هر تخلفی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

دستور جهانگیری برای برخورد با تخلفات

همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور نیز از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خواست که با جریان سوئی که در این ارتباط به وجود آمده است برخورد شود؛ به نحوی که اعتماد به دانشگاه و دانشگاهیان برگردد.

تخلف‌هاي رخ داده در بورسیه دانشجویان دکتری از زبان معاون وزیر علوم

مجتبي صديقي، معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان، 4 خرداد ماه در یک نشست خبری به پاره‌ای از تخلفاتی که در دولت دهم زیر عنوان بورسیه کردن در دانشگاه‌های داخل کشور رخ داده است اشاره و اعلام کرد:‌ «از سال 88 تا 92، 1884 مورد تبدیل بورس خارج به داخل شدند؛ از این تعداد 228 نفر معدل کارشناسی زیر 14 داشتند که هفت نفر آنها معدل زیر 12، 70 نفر معدل 12 تا 13، و 151 نفر معدل 13 تا 14 را دارا بوده‌اند. معدل کارشناسی ارشد 305 نفر از تبدیل به داخل‌کنندگان زیر 16 بوده است که از این تعداد 4 نفر معدل زیر 14، 54 نفر معدل 14 تا 15 و 247 نفر معدل 15 تا 16 داشتند. همچنین در پرونده 235 نفر از این افراد نیز معدل‌شان اعلام نشده که البته این موضوع در حال بررسی است.

در این دستورالعمل حداکثر سن برای استفاده از این امتیاز 33 سال پیش‌بینی شده بود که 325 نفر فاقد شرط سنی بودند و 183 نفرهم در پرونده خود سند محضری برای تعهد خدمت نسپرده‌اند».

کد خبر 261340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha