همشهری آنلاین: جدیدترین سامانه راداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «قدیر» صبح روز دوشنبه یازدهم خرداد با حضور یک فرمانده عالیرتبه ارتش رونمایی شد.

این سامانه جدید راداری متعلق به نیروی هوافضای سپاه پاسداران است و مراسم رونمایی از آن با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش در استان سمنان برگزار شد.

به گزارش ايسنا ، اين سامانه راداری برد بلند، همزمان با گرامیداشت روز پاسدار در یکی از مناطق کویری کشور در نزدیکی گرمسار رونمایی شده است.

همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا شعبان فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه، سرتیپ دوم پاسدار موسی بختیاری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در محل سایت راداری قدیر گرمسار حضور داشتند.

سامانه راداری پیشرفته قدیر از نوع جستجو و کشف اهداف بصورت سه‌بعدی و دائم کار است که با بردی در حدود 1100 کیلومتر قادر به کشف اهداف با سطح مقطع بسیار کم است.

تمام مراحل تحقیق، طراحی و تولید سامانه راداری قدیر به همت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه انجام شده و پس از پایان مراحل تحقیقات در سال 1390، طی سال‌های اخیر تولید شده است.

سامانه راداری برد بلند قدیر طی چندین ماه عملیات آزمایشی خود را به پایان رسانده و امروز بطور رسمی در شبکه یکپارچه پدافند کشوری وارد مدار و عملیاتی شد.

همزمان با رونمایی از این سامانه راداری، سایت راداری قدیر گرمسار نیز با عنوان "شهدای بعثت" نام گرفت.

این اولین بار است که دستاورد دفاعی سپاه توسط یک فرمانده عالیرتبه ارتش رونمایی می‌شود و بر اساس اعلام سپاه، رونمایی ‌از سامانه راداری نیروی هوافضای سپاه توسط یک فرمانده از ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشانگر وحدت، همدلی، تعامل و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح بویژه این دو بازوی توانمند و مقتدر رهبری و ملت ایران در راستای اجرای مأموریت‌های محوله است.

در مراسم رونمایی از این سامانه راداری، امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش از نزدیک در جریان جزئیات ساخت و تولید و نحوه عملکرد این سامانه راداری قرار گرفت.

کد خبر 261263
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha