دیروز رئیس شورای شهر تهران در برنامه تهرانگردی خود به بهشت‌زهرا رفت و ضمن اعلام خبر افزایش حقوق غساله‌ها از نخستین نرم‌افزار زیارت مجازی قطعات مطهر شهدا هم رونمایی کرد.


در این برنامه احمد مسجدجامعی ابتدا به مرقد حضرت امام خمینی(ره) رفت و پس از نثار فاتحه به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بر مزار همسر، داماد و یار دیرینه حضرت امام (آیت‌الله توسلی) حاضر شد. وی سپس به کنار قدیمی‌ترین قبر در بهشت زهرا در قطعه یک به نام محمدتقی خیالی رفت. رئیس شورای شهر تهران روز گذشته همچنین از سالن تطهیرکنندگان بازدید کرد و در این میان گپ و گفتی را با مردان غسال و زنان غساله داشت. بعد از این دیدار مسجدجامعی خبر داد که قرار شده حقوق غسال و غساله‌های استخدام افزایش یابد و در واقع آنها به جای 12‌ماه 17‌ماه حقوق بگیرند. علاوه بر این مشکلات نیروهای قراردادی و پیمانی غسال و غساله‌ها نیز در شورای شهر پیگیری شود. مسجدجامعی در حاشیه این بازدید نیز در جمع خبرنگاران به محل نخستین سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در بهشت‌زهرا تحت عنوان جایگاه جلوس حضرت امام اشاره کرد و گفت: این محل باید ثبت میراث فرهنگی شود، ضمن اینکه باید طرحی درخور شایسته‌ای برای این محل طراحی شود. به همین‌خاطر وی از سازمان بهشت‌زهرا، میراث فرهنگی و سازمان زیباسازی خواست هرچه زودتر طرحی را با مشارکت هنرمندان طراحی و در جایگاه جلوس حضرت امام خمینی(ره) اجرا کنند. وی در ادامه به پژوهشگاه و کتابخانه بهشت زهرا اشاره کرد از فعالیت این پژوهشگاه ابراز خوشحالی کرد. به گفته مسجدجامعی هم‌اکنون هزار نفر از مشاهیر دفن شده در بهشت زهرا در این پژوهشکده و پژوهشگاه نامشان آمده و خاطراتشان ذکر شده است.

150میلیارد تومان برای توسعه

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به بحث توسعه گورستان و آرامستان اشاره کرد و گفت: «در تهران قدیم 140آرامستان وجود داشته که قریب به 50عدد آن به پارک و فضای سبز و خدمات عمومی تبدیل شده و هم‌اکنون 90عدد از این گورستان‌ها باقیمانده است که بیشتر در مناطق ری، شمیرانات و بازار و مناطقی چون منطقه5 هستند.» طبق گفته مسجد جامعی برای توسعه بهشت زهرا 150میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

رونمایی از نرم‌افزار زیارت مجازی

دیروز با حضور رئیس شورای شهر تهران و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از نخستین نرم‌افزار زیارت مجازی قطعات مطهر شهدا نیز رونمایی شد. نرم‌افزار «نشان عاشقان» نخستین سفر مجازی سه‌بعدی و قطعه شهدای بهشت‌زهرای تهران است که با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان به‌طور مجازی بر سر مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس حضور یافته و به مطالعه زندگینامه مستند آنها پرداخت. قابلیت چرخش سه‌بعدی تصاویر «180×360»، طبیعی‌بودن تصاویر، القای حفظ واقعی حضور در محل و قابلیت زوم روی تصاویر بخشی از امکانات این نرم‌افزار است.گفتنی است الهه راستگو و محمدمهدی تندگویان، دیروز احمد مسجدجامعی را در مقاطعی همراهی می‌کردند.

بهره‌برداری از فاز نخست شهر آفتاب تا پایان سال

رئیس شورای شهر تهران دیروز از پروژه در حال ساخت شهر آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی این مجموعه بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت. وی در حاشیه این بازدید گفت که این مجموعه 160هکتار زمین دارد که از این مقدار قرار است در فاز اول 45هزار مترمربع با ظرفیت 3سالن به بهره‌برداری برسد. اینطور که مسجدجامعی اعلام کرد قرار است فاز نخست این مجموعه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و یکی از مواردی که به همین‌خاطر باید به آن توجه شود تکمیل خط مترو این منطقه است.

 

کد خبر 261029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز