همشهری‌آنلاین: معاون فنی و زیربنایی راه آهن سه پارامتر هزینه، درآمد و زمان را اساس اولویت بندی پروژه‌های فنی و زیربنایی راه آهن برشمرد و بر همکاری بخش خصوصی به عنوان رکن اساسی در اجرای پروژه‌ها تأکید کرد.

قطار

به گزارش تین‌نیوز، سعید محمدزاده در خصوص آخرین پروژه‌های زیربنایی راه آهن و نحوه اولویت‌بندی آنها گفت: عمده‌ترین نگاه راه آهن در اجرای پروژه‌های زیربنایی براساس هزینه انجام شده، درآمد حاصل از آن و زمان است. در این رابطه سه پارامتر هزینه، درآمد و زمان، اساس اولویت بندی در راه آهن و در جهت افزایش ظرفیت و بهره‌وری از امکانات موجود است.

وی در رابطه با مهم‌ترین پروژه‌های سال 93 در حوزه معاونت فنی و زیربنایی گفت: دوخطه کردن محور بافق-اصفهان در اولویت بوده و مناقصات آن در حال اجراست. انشاءالله امسال بخشی از این خط ریل‌گذاری می‌شود؛ برنامه‌ریزی ما 30 ماهه بوده اما تلاش می‌کنیم این پروژه در عرض دو سال تمام شود.

مسیر تهران-کرج چهارخطه می‌شود

معاون فنی و زیربنایی راه آهن افزود: بعضی از واریانت‌هایی که بتوانند گلوگاه‌های ظرفیتی راه آهن را در حوزه بار و مسافرکاهش دهند، هم اکنون در دست اجرا داریم.

وی افزود: همچنین بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مدیرعامل راه آهن چند پروژه مهم از جمله چهار خطه کردن مسیر تهران-کرج، دوخطه کردن تهران-قزوین در حال حاضر در دست اجراست.

محمدزاده در مورد سایر پروژه‌های راه آهن گفت: قبل از پایان سال 95، تراک‌بندی خط بافق-اصفهان به پایان می‌رسد،همچنین، گشایش اعتبار اسنادی تراک بندی خط بافق-هرمزگان و محور جنوب انجام شده است.

سیستم ATC خط مشهد - تهران تا تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

وی درباره سیستم ATC خط مشهد - تهران گفت: این خط در حال حاضر آماده است و چون دانش سیستم ATC در ایران بومی شده است، بنابراین کارهای جزئی آن در حال اجرا است.

محمدزاده افزود: هم اکنون در حدود 100 آنبرد نصب شده و در حال خرید آنبردهای بیشتر هستیم تا تمام دیزل‌ها را تحت پوشش قرار دهیم و این پروژه تا تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 260735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز