گروه اقتصادی: فعالیت گروه‌های بازرسی مجمع امور صنفی و بازرگانی استان تهران برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها تشدید شده است.

رئیس مجمع امور صنفی و خدماتی تهران در زمینه جلوگیری از افزایش قیمت‌ کالاها و خدمات تحت تاثیر موضوع سهمیه‌بندی بنزین، گفت: از ساعت 9 صبح روز 17 تیر با همکاری سازمان بازرگانی استان تهران 10 گروه بازرسی جدید به 25 اکیپ قبلی افزوده شده و با این کار نظارت بیشتری برای جلوگیری از تخلف و گرانفروشی واحدهای صنفی پس از مطرح شدن مباحث سهمیه‌بندی بنزین صورت خواهد گرفت.

قاسم نوده‌فراهانی، در زمینه نابسامانی و افزایش قیمت حبوبات در ماه‌های اخیر، گفت:  از ابتدای سال جاری افزایش قیمتی را در نرخ حبوبات نداشته‌ایم و با توجه به این که تولید این محصولات در سال‌جاری مطلوب بوده است تا پایان سال نیز افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که در روزهای گذشته نرخ حبوبات افزایش یافته و گزارش بانک مرکزی از قیمت خرده فروشی برخی اقلام خوراکی نیز حاکی از افزایش قیمت برخی اقلام حبوب بوده است، با این وجود اعلام افزایش نیافتن نرخ حبوبات تا چه حد صحیح است، می‌گوید: مجمع امور صنفی و خدماتی اطلاعات قیمت حبوبات را از بنکداران که دست اندر‌کار تهیه و توزیع این کالاها هستند و نه واحدهای صنفی، دریافت می‌کند. همچنین در گزارش بازرسان اتحادیه از سطح شهر نیز افزایش قیمتی اعلام نشده است. اما با تخلفات احتمالی، حتما برخورد می‌شود.

کد خبر 26064

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز