چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه موسیقی سرنا هارمونیکا در روز ۶ خرداد ماه در تالار ایوان شمس به اجرای کنسرت می‌پردازند.

به گزارش همشهری آنلاین، منصور پاکنژاد با بیان اینکه این کنسرت در دو سانس دو ساعته از ساعت 18 تا 22 برگزار خواهد شد، گفت: «برای اولین بار این گروه با ۱۸ نوازنده ساز دهنی، علیرضا وکیلی منش را که به عنوان خواننده حضور خواهد داشت همراهی خواهند کرد».

وی با تاکید بر اجرای متفاوت گروهش در ایوان شمس افزود: «این اتفاق از آنجا حائز اهمیت است که تاکنون در کنسرت‌های ساز دهنی خواننده‌ای حضور نداشته و حتی این موضوع در کشورهای دیگر هم به ندرت دیده شده است و خواننده اغلب با یک سازدهنی به اجرا پرداخته است».

پاکنژاد در مورد تعداد و انواع قطعاتی که در این برنامه اجرا خواهد شد، گفت: «در هر سانس کنسرت، ۱۴ قطعه اجرا می‌شود که شامل آثار کلاسیک ایرانی با همراهی خواننده، کانتری بلوز و ۶ اثر معروف پاپ جهانی مانند تایتانیک، عصر جدید چارلی چاپلین و ... خواهد بود».

بنیانگذار آموزش ساز دهنی در ایران درباره نحوه اجرای خود در این برنامه گفت: «من در ابتدا دو قطعه به عنوان سلیست دقایقی را تکنوازی خواهم کرد و در بقیه قطعات نیز با دیگر نوازندگان همراهی می‌کنم».

منصور پاکنژاد با بیان اینکه به موفقیت گروه سرنا هارمونیکا بسیار امیدوار است، تصریح کرد: «ما تاکنون اجراهای مختلفی از جمله در کاخ سعدآباد و ... داشته‌ایم، ولی 6 خرداد ماه امسال در تالار ایوان شمس اجرای بزرگ‌تر و عمومی تری خواهیم داشت که تمامی نوازندگان آن افرادی حرفه‌ای هستند.

امیدوارم بتوانیم با اجراهای بیشتر در تهران و دیگر شهرستان‌های کشور، همچنین افزودن بر تعداد نوازندگان جلوه باشکوه تری از این ساز را پیشکش هنردوستان بکنیم».

به گفته وی، در این کنسرت فقط ساز دهنی نواخته نمی‌شود بلکه در اجرای آثار کلاسیک ایرانی سازهایی از قبیل تار و تنبک و ... هم نوازندگان را همراهی خواهد کرد.

در سایر بخش‌ها نیز سازهایی مانند پیانو، گیتار، درامز و پرکاشن نواخته خواهد شد.

گروه سرنا هارمونیکا که از ۱۰ سال پیش فعالیتش را آغاز کرده است، تاکنون با جذب هنرجویان متعدد افراد مستعدی را به عرصه موسیقی کشور معرفی کرده است.

کد خبر 260157
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز