یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشریح دلایل توقف وام ازدواج جوانان گفت: نبود بودجه، به صرفه نبودن پرداخت وام برای بانک‌ها و تکالیف زیاد صندوق ملی قرض‌الحسنه از مهم‌ترین دلایل توقف وام ازدواج جوانان است.

به گزارش مهر، محمود گلزاری با بیان این مطلب گفت: طرح دو فوریت وام ازدواج را تعدادی از نمایندگان به مجلس ارائه داده بودند که دو فوریت آن تصویب نشد و یک فوریت آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

وی افزود: با تشکیل این جلسه من نیز به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان در مجلس حاضر شدم و ضرورت‌های پرداخت وام ازدواج را اعلام کردم. در این جلسه نمایندگان مخالف و موافق صحبت کردند که مخالفان معتقد بودند قانون تسهیل ازدواج که از سال 84 تصویب شده است چرا اجرایی نمی‌شود؟

گلزاری تصریح کرد: در این جلسه اعلام شد که سال گذشته کارگروهی برای اجرایی کردن قانون تسهیل ازدواج تشکیل شد که همچنان اجرایی شدن آن معطل مانده است و در نهایت به دلایل مختلف که از جمله آنها کمبود بودجه بود، روند پرداخت وام ازدواج متوقف شده است.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، قرار بود به صندوق ملی قرض الحسنه بودجه اختصاصی برای وام ازدواج بدهند که متاسفانه سپرده های مردم در این صندوق کم شده است و از سوی دیگر تکالیف متعددی را به صندوق واگذار کرده اند. همچنین پرداخت وام ازدواج دیگر اولویت این صندوق نیست و بانکها نیز به دلیل کارمزد پایین حاضر به پرداخت وام ازدواج نیستند.

وی درباره راهکارهای وزارت جوانان برای به جریان انداختن روند پرداخت وام ازدواج گفت: در تلاشیم که دوباره موضوع پرداخت وام ازدواج به جوانان را در شورای عالی جوانان و همچنین در هیات دولت مطرح کنیم تا شاید امکان و راهکاری برای پرداخت دوباره آن ارائه شود.

کد خبر 259704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز