شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن صبح چهارشنبه به وقت محلی با نمایش فیلم سینمایی «گریس از موناکو» در این شهر ساحلی جنوب فرانسه آغاز شد؛ فیلمی که بسیاری از کارشناسان و منتقدان معتقدند یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ کن را به نام خود ثبت کرده است.

 لیلا حاتمی در کنار ۸ عضو دیگر هیات داوران کن ۲۰۱۴ در نشست خبری

به گزارش همشهری، حین نمایش فیلم تازه نیکول کیدمن در سالن اصلی کن مشابه همان اتفاقی افتاد که چند سالی است در کاخ جشنواره فیلم فجر می‌افتد؛ یعنی گروهی از تماشاگران در لحظاتی با صدای بلند خندیدند آن هم به فیلمی که هرگز قرار نبوده کمدی باشد. گریس از موناکو داستان آمدن گریس کلی ستاره هالیوود از آمریکا به اروپا و ازدواج با فرزند خانواده سلطنتی موناکو را روایت کرده است. منتقدان گاردین، اسکرین، آبزرور و هالیوود ریپورتر حسابی فیلم را نواختند. پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه اعضای هیأت داوران بخش مسابقه رسمی در یک نشست خبری شرکت کردند و هر کدام دیدگاه‌های خود را درباره حضور در ترکیب داوران این دوره به زبان آوردند. سهم لیلا حاتمی در این نشست خبری یکی‌دو جمله بیشتر نبود.

نماینده سینمای ایران گفت: قاعدتا ما فیلم‌هایی بسیار خوب خواهیم دید. برای من، انتخاب بهترین‌ها از میان این همه فیلم خوب آسان نخواهد بود. جین کمپیون رئیس هیأت داوران، کارول بوکه، سوفیا کوپولا، دویون جون، ویلم دافو، گائل گارسیا برنال، جیا ژانگ که و نیکلاس ویندینگ رفن دیگر داوران کن 2014هم در این نشست حضور داشتند و چند جمله درباره داوری فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن گفتند. حاتمی به همراه 8داور دیگر در برنامه زنده کانال پلوس فرانسه هم حضور یافت و به پرسش مجری برنامه به زبان فرانسوی پاسخ گفت. دیگر نماینده ایران در کن عباس کیارستمی است که ریاست هیأت داوران 2بخش سینه فونداسیون و فیلم کوتاه را بر عهده دارد. او در سال‌های 1993، 2002و 2005هم داور بخش‌های مختلف کن بود.

کد خبر 259571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز