جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه از تصمیم دادگاه آرژانتین برای لغو یادداشت تفاهم میان دو کشور در خصوص موضوع آمینا ابراز تاسف کرد.

افخم سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش ایرنا، «مرضیه افخم» در واکنش به اقدام دادگاه آرژانتین مبنی بر لغو یادداشت تفاهم بین دولت آر‍‍‍ژانتین و جمهوری اسلامی ایران افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران با اطمینان از بی اساس بودن ادعاهای مطرح شده علیه اتباع خود، در 7بهمن ماه سال 91 ( 27 ژانویه 2013 ) یادداشت تفاهم حل و فصل مسائل فی مابین در خصوص موضوع آمیا را با دولت آرژانتین امضا کرد.

وی ادامه داد: طی چند دور مذاکرات میان کشورمان و آرژانتین، همواره تمایل خود را برای حفظ واجرای یادداشت تفاهم مذکور بین دو دولت اعلام داشته است .

افخم اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران معتقد است این یادداشت تفاهم راهکار و فرصت مناسبی برای کشف حقیقت در رابطه با فاجعه آمیا و حل و فصل مسایل فی مابین در این رابطه بود که این فرصت با این اقدام دادگاه آرژانتینی از طرفین سلب شد.

وی تصریح کرد: ازاین رو جمهوری اسلامی ایران مراتب تاسف و نارضایتی خود را از این تصمیم اعلام می‌دارد.

در پی شکایت لابی صهیونیستی از دولت آرژانتین به خاطر امضای یادداشت تفاهم بین دولت آرژانتین و جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیسیون حقیقت یاب و حل موضوع آمیا، این یادداشت تفاهم از سوی دادگاه آرژانتین لغو و مغایر قانون اساسی این کشور اعلام شد.

کد خبر 259523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز