دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هانس بلیکس، رییس اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفتگو با شبکه پرس تی وی گفت: آمریکا برضد من جاسوسی می‌کرده است.

blakes

بلیکس در بخشی از گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار این شبکه گفت: من مطمئنم که اسرائیل سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارد. وی از تل آویو خواست به معاهده ان پی تی بپیوندد.

بلیکس که همچنین از بازرسان تسلیحاتی پیشین سازمان ملل بوده است افزود: سیاست ابهام عمدی اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای خود و رد کردن تمامی توافقنامه‌های نظارتیِ بین‌المللی توسط اسرائیل، به علت حمایت‌های آمریکا از اسرائیل است.

بلکیس تأکید کرد: تمامی کشورهایی که سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارند، تهدیدی برای امنیت جهانی به حساب می‌آیند.

وی افزود: کشورهای هسته‌ای جهان در حال حاضر، آنقدر بمب (اتمی) در اختیار دارند که می‌توانند کره زمین را چندبار کاملاً نابود کنند.

بلکیس در ادامه‌ی این مصاحبه آمریکا را متهم کرد که علیه او جاسوسی می‌کرده است. وی افزود: پس از آنکه من (پیش از حمله نظامی آمریکا به عراق) اعلام کردم عراق سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار ندارد، آمریکا روند جاسوسی‌های خود را علیه من آغاز کرد.

مجری در خاتمه افزود: آمریکا و انگلیس از اتهام وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق، صرفاً به عنوان بهانه‌ای برای حمله به این کشور در سال 2003 استفاده کردند.

کد خبر 259303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز