همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از ۲۸ اردیبهشت اجرا می‌شود.

ایسنا نوشت: علی‌محمد نوریان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: به طور قطع آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در نیمه نخست سال جاری اجرایی می‌شود.

وی افزود: افزایش قیمتی که با توجه به بحث تورم و افزایش قیمت حامل‌های انرژی اتفاق می‌افتد با آزادسازی نرخ‌ها تا حد زیادی کنترل می شود.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی یادآور شد: موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به صورت تدریجی انجام می‌شود چون باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 161 قانون پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی موظف است برای برنامه ریزی و اجرای آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل هوایی اقدام کند.

نوریان اظهار کرد:‌ در حال حاضر سه ایرلاین اصلی هما، ماهان و آسمان نرم افزار مورد نیاز را در رابطه با این آزادسازی در اختیار دارند و برای این کار ابتدا باید تنوع سازی صورت گیرد و اقدامات لازم دراین زمینه در حال انجام است که امیدواریم از 28 اردیبهشت ماه این مصوبه اجرایی شود و مقدمات اجرایی آن فراهم شود.

وی اظهار کرد: هیچ شرکت هواپیمایی حق کاهش تقاضا را ندارد و با توجه به آزادسازی نرخ بلیت نمی‌گذاریم انحصاری در این زمینه به وجود بیاید و تمهیداتی دراین زمینه می‌اندیشیم.

قائم مقام وزیر راه گفت: اگر پروازهای تکلیفی به نقاط محروم صورت گیرد دولت دراین زمینه برنامه‌هایی را در نظر دارد و از ایرلاین مربوط حمایت می کند.

ضرورت تجاری سازی و بازرگانی کردن فرودگاه‌ها با مشارکت بخش خصوصی

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بر تجاری سازی و بازرگانی کردن فرودگاه‌ها با مشارکت بخش خصوصی در مدیریت فرودگاهی تاکید کرد.

نوریان بر بازتعریف رابطه شرکت فرودگاه‌ها با فرودگاه‌ها با مالکیت سایر نهادها تاکید کرد و گفت: تهیه طرح نحوه استفاده عملیاتی مشترک نظامی و غیرنظامی برای فرودگاه‌های مشترک از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین تجدید نظر در فرآیند تاسیس و بهره برداری از فرودگاه‌ها با تهیه طرح جامع شبکه فرودگاهی کشور را از دیگر موراد مهم برشمرد.

نوریان ساماندهی مجدد نیروی انسانی در سطح ستاد و فرودگاه‌ها و تعیین روش جدید گزینش، انتخاب و به کارگیری نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد.

قائم مقام وزیر راه اظهار کرد: تفکیک درآمد حاصل از ارائه خدمات ناوبری هوایی در فضای هوایی کشور و درآمد حاصل از ارائه خدمات در فرودگاه‌ها، ضرورت مطالعه وبررسی هزینه تمام شده ، تدوین نظام قیمت گذاری محاسبه عوارض و خدمات فرودگاهی و هوانوردی را از موارد مهم دیگر دانست.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازنگری در طرح ساماندهی فضای کشور، تجهیز و آماده سازی مسیرهای هوایی در کشور و هماهنگی با همسایگان در چارچوب طرح هوانوردی باید مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: باید به حمایت و تقویت شرکت‌های تخصصی خصوصی به منظور واگذاری برخی وظایف و فعالیت‌های ممکن در راستای چابک سازی شرکت و کوچک سازی دولت اهمیت داده شود.

وی همچنین بر تنظیم و اصلاح قوانین و مقررات جدید به منظور مدیریت یکپارچه در فرودگاه‌ها با لحاظ کردن حضور نهادهای حاکمیتی در صنعت هوانوردی و تهیه نظام نامه جدید مدیریت واحد در فرودگاه‌ها تاکید کرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از سرپرست شرکت فرودگاه‌ها می‌خواهم در راستای مطالعه و اجرای طرح تفکیک ۲ مأموریت مدیریت فرودگاهی و مدیریت خدمات ناوبری تیمی تشکیل دهد؛ چند روز پیش جلسه‌ای با مدیران فرودگاه‌ها و مدیران ستادی داشتیم که در آن یکسری حرف‌ها زده شد؛ با توجه به اینکه همان افراد در جلسه امروز حضور دارند دیگر آنها را تکرار نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه از سال 1360 به بخش راه و بعد از آن به بخش هوایی آمدم، گفت: از سرپرست شرکت فرودگاه‌ها می‌خواهم در راستای مطالعه و اجرای طرح تفکیک 2 مأموریت مدیریت فرودگاهی و مدیریت خدمات ناوبری تیمی تشکیل دهد.

نوریان با اشاره به مواردی که می‌تواند به افزایش بازدهی شرکت فرودگاه‌ها کمک کند، گفت: تجدیدنظر در برقراری رابطه مطلوب شرکت فرودگاه‌ها با شرکت‌های هواپیمایی و طبقه‌بندی و منطقه‌بندی فرودگاه‌ها در سطح کشور برای جلوگیری از فشارهای سیاسی از جمله مواردی است که برای اجرا به مدیرعامل و هیئت مدیره جدید شرکت فرودگاه‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل دیگر شرکت فرودگاه‌ها ساختمان زیبای آن است، گفت: از این رو باید شرح وظایف فرودگاه‌ها و ستاد مرکزی شرکت در جهت اعطای وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های مستقل به فرودگاه‌ها و کوچک‌سازی ساختار مرکزی شرکت اصلاح شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: یکی از مسائل شرکت فرودگاه‌ها ساختار هیات مدیره است که تلاش می‌کنیم با کمک کسانی که پذیرش مسئولیت داشته‌اند به ساختار واقعی و اجرایی شرکت فرودگاه‌ها برگردیم.

کد خبر 259194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز