همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ از صدور کارت بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از خردادماه خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات به هیچ وجه نیازی به کارت بیمه تکمیلی نیست.

به گزارش ایسنا، افشین مقصودی در پاسخ به این پرسش که چرا اخیرا از بازنشستگان تامین اجتماعی در بیمارستان‌ها و در قبال ارائه خدمات درمانی تکمیلی درخواست می‌شود کارت بیمه تکمیلی ارائه دهند؟ اظهار کرد: برای ارائه خدمات به هیچ وجه نیازی به کارت بیمه تکمیلی نیست و امکان ندارد بیمارستان‌ها مطالبه‌ای مبنی بر ارائه این کارت داشته باشند.

وی افزود: خدمات بیمه مکمل در بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد و یا در مراکز غیر طرف قرارداد ارائه می‌شود. ارائه خدمت در مراکز طرف قرارداد منوط به ارائه «معرفی‌نامه» است، به این معنا که فرد چه کارت داشته باشد و چه نداشته باشد، باید از ما معرفی‌نامه بگیرد و سپس خدمتش را دریافت کند.

مقصودی با بیان اینکه البته ارائه خدمت در مراکز غیر طرف قرارداد نیازی به همان معرفی نامه هم ندارد، گفت: در واقع فرد به بیمارستان می‌رود و درمان می‌شود و ما هزینه‌هایی که صرف کرده را طبق تعرفه‌های مصوب به او پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در پاسخ به اینکه چرا برای همه بازنشستگان تامین اجتماعی کارت بیمه تکمیلی صادر نمی‌شود؟ گفت: هنوز فهرست نهایی بازنشستگان را نداریم؛ البته در صدد صدور کارت بیمه تکمیلی هستیم و اقدامات لازم پس از نهایی شدن اسامی و از خرداد ماه آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه البته در صورت صدور کارت شناسایی بیمه تکمیلی باز هم باید "معرفی نامه" ارائه شود افزود: کارت‌های بیمه تکمیلی صرفا ابزاری برای شناسایی هستند. علت الزام به ارائه معرفی نامه این است که معرفی نامه بیمه تکمیلی یک تعهد هزینه محسوب می‌شود.

مقصودی افزود: قراردادهای بیمه تکمیلی سقف‌دار هستند و معرفی‌نامه، سقف این قراردادها را مشخص می‌کند. به عنوان مثال سقف عمل جراحی هشت میلیون تومان است. اگر یک بازنشسته مرتبه اول مراجعه کرده و از شش میلیون تومان آن استفاده کرده باشد بار دوم تنها می‌تواند از دو میلیون تومان دیگر استفاده کند و این امر با صدور معرفی نامه امکان‌پذیر است و مشخص می‌شود.

کد خبر 259089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز