همشهری آنلاین: دکتر منصور خلیلی عراقی، رییس شورای منتخبان دانشگاه تهران اعلام کرد که نظر مشورتی این شورا درباره تعیین ریاست این دانشگاه، برای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد.

به گزارش ایرنا، منصور خلیلی عراقی پس از پایان دومین و آخرین جلسه شورای 51 نفره منتخبان دانشگاه تهران، گفت: هر 6 نامزد ریاست دانشگاه تهران، در این جلسه به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

وی فضای جلسه را خوب و دوستانه توصیف کرد و افزود: یکی از نامزدهای ریاست دانشگاه در این جلسه انصراف داد و دو نفر دیگر نیز دیگر نامزدها را تبلیغ کردند.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه نظر این شورا درباره رییس دانشگاه تهران مشورتی است، خاطرنشان کرد: حق و مسئولیت انتخاب رییس دانشگاه تهران بر عهده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

خلیلی عراقی در عین حال تاکید کرد که هیچ‌یک از اعضای این شورا از نتیجه آراء مطلع نیستند و آراء اخذ شده به طور محرمانه برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

محمد رحیمیان از پردیس دانشکده‌های فنی، سید حسین حسینی از دانشکده دامپزشکی، سید محمدعلی موسوی از دانشکده مطالعات جهان، محمدحسین امید سرپرست دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی و محمود کمره‌ای از پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، 6 نامزد مطرح ریاست این دانشگاه هستند.

شیوه کنونی برای انتخاب ریاست دانشگاه تهران به این شکل است که از میان 2000 عضو هیات علمی این دانشگاه 50 نفر به عنوان شورای منتخبان انتخاب شدند و این شورا نظر مشورتی خود را در مورد چند نفر از نامزدها به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارایه می کند. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از میان نامزدهای پیشنهاد شده، یک نفر را برای ریاست دانشگاه تهران انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کند.

گزارش تسنیم به نقل از یک منبع آگاه نیز حاکیست، سید محمدعلی موسوی معاون امور بین‌الملل دانشگاه تهران که یکی از گزینه‌های ریاست این دانشگاه بود از جریان انتخابات تعیین رئیس دانشگاه تهران انصراف داده است.

کد خبر 258893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز