دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود زنده رودی هنرمند ایرانی مقیم فرانسه، منظومه هفت پیکر نظامی را در ۸ تابلو به تصویر درآورده است که این آثار را طی مراسمی در روز ۲۰ اردیبهشت ماه به موزه هنرهای معاصرتهران اهدا می‌کند.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، در همین راستا محمود زنده رودی در مورد آثارش گفت: منظومه هفت پیکر نظامی داستان عاشقانه بهرام گور با 7 شاهزاده ازهفت اقلیم است که تاکنون دستمایه هنرمندان کشورهای فارسی زبان در تئاتر و صفحه آرایی شده است؛ ولی تاکنون این منظومه به صورت تابلوی مستقل درنیامده بود؛ آن هم به صورت تابلوهائی مدرن از موادی نو.

زنده رودی در ادامه افزود: من با استفاده از مقوا، کاغذ دست ساخت و مواد مختلف 8 تابلو ساخته ام که هریک نشان دهنده قصر باشکوه شاهزاده 7 گانه است و همه نشانه ها از جمله روز، ماه، ستاره، درآن آمده است.

محمود زنده رودی با استفاده از موادی چون خط و کاغذ (خمیر کاغذ) و روزنامه استفاده می‌کند تا آثاری پدید آورد که چشم نواز باشد و آثار او رنگ و بویی ایرانی دارد و دیگر اینکه مواد به کار رفته در این آثار می‌تواند الگوی خوبی برای هنرمندان باشد و تاکنون هیچ هنرمندی از این مواد استفاده نکرده است.

محمود زنده رودی با نام هنری (زنده) سالهاست که در فرانسه اقامت دارد و نمایشگاه های متعددی درنیویورک، واشنگتن، مراکش، هنگ کنگ، اسپانیا، سوئیس، الجزایر، کانادا، قبرس و فرانسه به نمایش گذاشته است.

کد خبر 258455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز