چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران در مراسم افتتاح فرهنگسرای تابستانی توچال که در ایستگاه پنجم کوهستان توچال برگزار شد، ضمن قدردانی از مجموعه سازمان فرهنگی که فرهنگسرای تابستانی توچال را با عشق بنا نهادند گفت:

اوقات فراغت در شهر تهران موضوع مهمی است چراکه تهران مجموعه ای از افرادی است که به دلیل شرایط و مشغله‌های زیاد از هم دلخور هستند و شادی و نشاط میان آنها کم است.
وی افزود: شرایط شهر به بسیاری از پدران اجازه نمی‌دهد تا حداقل خواسته‌های فرزندانشان را برآورده کنند و افرادی که در حوزه فرهنگی کار می کنند می توانند با فعالیت‌های خود محبت را میان فرزندان و خانواده‌ها بیشتر کرده و به گرمی خانواده‌ها کمک کنند که بهترین زمان آن نیز تابستان است.

قالیباف ابراز امیدواری کرد که امسال شهرداری بتواند حداقل نیمی از خانواده‌های تهرانی را توسط فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و سایر مراکز فرهنگی تحت پوشش قرار داده همانطور که اسلام نیز به شادی و نشاط تاکید داشته است.  وی با بیان اینکه نشاط
 با لاابالی گری متفاوت است افزود: اعیاد را باید برجسته‌ترین و شیرین ترین اوقات زندگی جوانان کنیم و به راحتی از آن عبور نکنیم.  قالیباف در ادامه ابراز امیدواری کرد که با کارهای فرهنگی ،محیطی فراهم شود که بخشی از جامعه که ممکن است شرایط لازم را برای تفریح نداشته باشند بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
فرصت 5/2 برابر برای زنان
 همچنین شهردار تهران دیروز در همایش جشن بزرگ همراز یاس  که به مناسبت گرامیداشت روز زن، همزمان با میلاد مسعود حضرت فاطمه  س  و با حضور بانوان شاغل شهرداری در سالن وزارت کشور برگزارشد، از افزایش سهم بانوان در عرصه‌های مدیریتی شهرداری طی سال جاری و آینده خبرداد.
 محمد باقر قالیباف گفت: با اینکه 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و حضورآنان در مراکز آموزشی 50 درصد است ولی در عرصه مدیریتی سهمی‌کمتر از 4 درصد دارند و این روند باید اصلاح شود. شهردار تهران با این حال قول داد، سهم بانوان شاغل در شهرداری در رده‌های مدیریتی از 4 درصد فعلی به 10 درصد طی سال جاری و سال آینده افزایش یابد که البته این قسمت از سخنان وی مورد تشویق انبوه بانوان حاضر در سالن قرارگرفت.
قالیباف گفت: به سهم خود، بخشنامه‌ای را به بخش اداری شهرداری ابلاغ کرده ام مبنی بر اینکه در بخش آموزش و ارزیابی باید مسئولیت 10 درصد عرصه‌های مدیریتی به گونه‌ای برنامه ریزی شود که بانوان در سطوح میانی وعالی مدیریتی عهده دار مسئولیت و مدیریت شوند و امیدواریم این موضوع طی سال جاری و سال آینده محقق شود. وی همچنین یادآورشد که در رژیم گذشته حاکمیت مردان در همه شئونات فرهنگی سیاسی و اقتصادی وجود داشت و حضور زنان در عرصه‌های جامعه، حضوری موثر و تاثیرگذار نبود.شهردار تهران افزود: هرچند هنوز فرهنگ مردسالار به طور کامل رخت بر نبسته است ولی روز به روز، سیر نزولی خود را نشان می‌دهد و رو به افول است و به برکت انقلاب اسلامی‌امروز شاهدیم که زنان با حضوردر عرصه‌های مختلف علمی‌و آموزشی گوی سبقت را از مردان ربوده اند. به گفته وی در حال حاضر،در برخی عرصه‌ها ازجمله عرصه اقتصادی شاهد تقویت بنیه اقتصادی زنان هستیم و روحیه خودباوری و اعتماد به نفس زنان، قابل قیاس با گذشته نیست.
قالیباف خاطرنشان کرد: با این حال هنوز ضعف‌هایی در توجه به توانایی بانوان و حضور آنان در عرصه‌های مدیریتی وجود دارد و ما نیز در شهرداری تلاش داریم با اصلاح برخی امور این ضعف را برطرف کنیم تا زمینه برای حضور موثرتر آنان در عرصه‌های مدیریتی فراهم شود.  در این مراسم از سه تن از قدیمی‌ترین بانوان کارمند شهرداری که در دهه 50 بازنشسته شده بودند تجلیل به عمل آمد.
بازدید از مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران
از سوی دیگر،  محمد باقر قالیباف، شهردار تهران صبح دیروز به همراه  دنیامالی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از روند اجرای پروژه مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران (مجموعه یادمان) بازدید کرد.  در این بازدید که از ساعت 5 بامداد آغاز شد، مسئولان بخش‌های مختلف پروژه مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران به ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کارها پرداختند.  دکتر قالیباف در این بازدید خطاب به مدیران اجرایی این پروژه اظهار داشت: هرگز نباید به خاطر سرعت، کیفیت و دقت کارها را کاهش دهیم.  شهردار تهران تصریح کرد: پروژه مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران و بویژه برج میلاد اثر ماندگاری است که هر گونه بی دقتی و کاستی در کیفیت آن غیر قابل جبران است.  وی افزود: زمان اجرای پروژه‌های عمرانی هم بسیار حائز اهمیت است و به هیچ وجه در اجرای پروژه‌ها نباید به تاخیر کردن عادت کنیم.

کد خبر 25827

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز