همشهری آنلاین: تیم یوونتوس در دیدار برگشت دور نیمه‌ نهایی لیگ اروپا نتوانست شکست دو بر یک در دیدار رفت مقابل بنفیکا لیسبون را جبران کند و آرزوی حضور در فینال خانگی در تورین را محقق سازد. تیم اف ث سویا دیگر فینالست لیگ اروپا است.

A.Vidal

شامگاه پنجشنبه (اول مه/ ۲۱ اردیبهشت) دیدارهای برگشت دور نیمه ‌نهایی مسابقات لیگ فوتبال اروپا برگزار شد که طی آن یوونتوس تورین میزبان بنفیکا لیسبون از پرتغال بود و والنسیا نیز در خانه خود به مصاف اف ث سویا رفت.

یوونتوس که در دیدار رفت دو بر یک از رقیب پرتغالی خود شکست خورده بود، در دیدار برگشت تمامی سعی خود را کرد تا ناکامی پیشین را جبران کند و بلیت حضور در فینال این دوره از رقابت‌های لیگ اروپا را به دست آورد. دیدار نهایی این مسابقات در تاریخ ۱۴ ماه مه در در تورین برگزار می‌شود.

پیکار یوونتوس و بنفیکا اگرچه تنگاتنگ بود، اما در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. درخور توجه آنکه یوونتوس از دقیقه ۶۷ بازی با یک یار بیشتر در میدان حضور داشت، چرا که انتزو پرز، بازیکن بفنیکا لیسبون در پی دریافت دومین کارت زرد خود در این بازی از زمین اخراج شد.

دیگر دیدار برگشت دور نیمه ‌نهایی دوئلی صد درصد اسپانیایی بود که میان اف ث والنسیا و اف ث سویا برگزار شد.

والنسیا که در دیدار رفت دو بر صفر از حریف خود شکست خورده بود، در بازی برگشت چهره‌ای خوب از خود نشان داد و تا دقیقه ۷۰ بازی حتی سه بر صفر از سویا جلو بود، اما مبیاس، بازیکن سویا لحظاتی پیش از به صدا در آمدن سوت پایان، توپ را با ضربه سر به تور دروازه والنسیا زد و تیمش را با توجه به گل زده در خانه حریف به فینال رساند.

ناگفته نماند که در دو دیدار نهایی مسابقات باشگاهی در اروپا، یعنی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا و لیگ اروپا سه تیم از اسپانیا حضور دارند: رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و اف ث سویا. تنها تیم غیراسپانیایی بنفیکا لیسبون از پرتغال است.

 

کد خبر 258134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز