چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

ستاره سمائی: دختر کوچولوی 2 ساله‌ای از همشایر، جنوب انگلستان، به عنوان کوچکترین عضو باشگاه منسای انگلستان شناخته شده و ظاهراً این اولین بار است که یک دختر در این سن و سال، در جایگاه کوچکترین عضو این باشگاه قرار می‌گیرد.

به این ترتیب این دختر کوچک با ضریب هوش 152 به جمع باهوش‌ترین افراد جهان پیوسته و احتمالا باهوش‌ترین کودک شناخته شده در دنیاست.

برای عضویت در منسا، فرد باید بتواند با شرکت در یک آزمایش هوش استاندارد، در لیست باهوش‌ترین‌هایی که 2 درصد از جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند، قرار بگیرد. ظاهرا کارشناسان با اندازه‌گیری تست IQ جورجیا براون، مات و مبهوت شده‌اند و نام او را در این فهرست جای دادند.

به عقیده برخی از کارشناسان، جورجیا می‌تواند به یکی از پدیده‌های فیزیک نجومی تبدیل شود؛ چرا که گفته می‌شود ضریب هوشی او تقریبا در سطح استیفن  هاوکینگ است.

جوآن فریمن، روانشناس، که جورجیا را مورد آزمایش قرار داده‌ بود، معتقد است که این دختر کوچولو بعد از انجام 45 دقیقه فعالیت‌های هوش‌سنجی، فقط به یک خواب کوتاه نیاز داشت تا امتیاز بیشتری کسب کند.

مادر جورجیا، لوسی، می‌گوید: جورجیا در 5 ماهگی قادر بود چهار دست و پا حرکت کند، 9 ماهگی راه برود و 18 ماهگی به خوبی صحبت می کرد.

پروفسور فریمن از جدول اندازه‌گیری هوش استنفورد- بینت استفاده کرده است و در نتیجه این آزمایش، متوجه موضوعی شده که به آن افتخار می‌کند؛ او در این باره می‌گوید: جورجیا فقط دوسال و نه ماه دارد و در حقیقت چندان هم از یک کودک نوپا بزرگتر نیست اما به سئوالاتی جواب می‌دهد که یک کودک 5-6 ساله قادر به پاسخگویی به آنها نیست. در این تست از سئوالاتی مثل اینکه « نسبت برادر به پسر مثل نسبت خواهر است به ...» استفاده شده است.

فریمن درباره آزمونهای این کودک باهوش توضیح می‌دهد: «برجسته‌ترین نکته‌ای که در این آزمون جلب توجه می‌کند، کشیدن یک دایره توسط جورجیاست. کودکان دوساله معمولا نمی‌توانند یک دایره کامل بکشند اما جورجیا توانست. من واقعا غافلگیر شده ام؛ ضریب هوشی او به اندازه 152 اندازه‌گیری شده، اما به نظر من می‌توانست بیش از اینها باشد؛ تنها مشکل این بود که او خیلی خسته شده بود. تمرکز به مدت 45 دقیقه برای این سن و سال شگفت‌انگیز است.»

مادر جورجیا در مورد هوش فرزندش می‌گوید: «نمی‌توان جورجیا را به خاطر بهره‌مندی از ضریب هوشی بالا، بزرگسالی در جسم یک کودک طبقه‌بندی کرد؛ او هم همان کارهای کودکانه هم سن و سالهایش را انجام می‌دهد. شاید باورتان نشود اما او هم گاهی بدخلقی می‌کند و از فرط عصبانیت، خود را روی زمین پرت می‌کند. او نمی‌داند که باهوشتر از همه است و کودک دوست داشتنی و شیرین زبانی است.»

منسا اعلام کرده است که در حال حاضر جورجیا کوچکترین عضو این سازمان است و تا به حال هیچ دختری در این سن و سال عضو این سازمان نبوده است. کوچکترین عضوی که سازمان منسا تا کنون داشته، پسری به نام بن وود است که در دهه 1990 به باشگاه افراد استثنایی پیوست. او فقط 6 روز بزرگ‌تر از جورجیاست.

کد خبر 25813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز