همشهری آنلاین: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف از برگزاری هشتمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی همزمان با سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در روز دهم خرداد‌ماه خبر داد.

مسابقات قرآنی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد اکبری با اشاره به برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی در کنار بخش حفظ و قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: این موضوع سبب وجه تمایز این مسابقات از مسابقات سایر کشورهای جهان اسلام و استقبال چشمگیر کشورها از آن شده است.

وی ادامه داد: بیش از 100 کشور در این مسابقات شرکت دارند که دلیل این استقبال روزافزون برگزاری مسابقات قرآن‌پژوهی در ایران است چراکه هیچ کشوری به این مسئله اهمیت نداده و برای نخستین بار ایران چنین اقدامی را در جهان اسلام انجام داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان این‌که تمام علوم و دانش‌ها در قرآن و محوریت قرآن است،‌ گفت: اگر علوم از قرآن جدا شده و از وحی فاصله گیرند انسان دچار گمراهی، خسارت و ذلالت خواهد شد چراکه قرآن نقشی اساسی در اجرای درست علوم در زندگی انسان دارد.

دبیر هشتمین دوره همایش بین المللی پژوهش های قرآنی تصریح کرد: این دانشگاه تنها مرکز تخصصی قرآنی در سطح کشور است که به برکت انقلاب اسلامی با دانشگاه‌هایی مانند الازهر مصر، ام‌القرای مکه و عراق رقابت می‌کند و تاکنون نزدیک به 9 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در دانشگاه‌ها و ارگان‌های متفاوت مشغول به کار هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای 22 آموزشکده در سرتاسر ایران است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد و بیش از 100 عضو هیئت علمی مشتمل بر بانوان و آقایان دارد.

اکبری در پایان به تازه‌های کتاب دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تاکنون این دانشگاه پنج کتاب در زمینه قرآنی به چاپ رسانده و هشت کتاب نیز در دست چاپ است البته چاپ 40 تا 50 کتاب از صاحب‌نظران و متفکران هم در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است

کد خبر 257980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز