همشهری‌آنلاین: دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس با رونمایی از کتاب مجموعه مقالات همایش و تقدیر از برگزیدگان مقالات در اولین روز کاری خود پایان یافت.

دهمین همایش ملی خلیج فارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، افتتاحیه دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس با ارائه 13 مقاله علمی-پژوهشی در پنل های تخصصی باستان‌شناسی و تاریخ، گردشگری، فرهنگ، هنر و معماری،ابعاد سیاسی، حقوقی و اجتماعی و محیط‌زیست و جغرافیا با حضور پژوهشگران و اساتید دانشگاهی از جمله دکتر مجید تفرشی استاد و پژوهشگر اسناد ملی به کار خود پایان داد.

در این مراسم 13 نفر از نویسندگان مقالات برتر به ارائه سخنرانی و بیان دیدگاه های خود در موضوعاتی همچون مداخلات انگلیسی‌ها در بنادر و جزایر خلیج فارس در دوران پهلوی اول، گونه‌شناسی پل‌های صفوی استان‌های سواحل خلیج فارس، نمودهای فرهنگی ایران باستان در سواحل شمالی خلیج فارس، نقش مصنوعات معنادار فرهنگی در توسعه گردشگری شهری در شهرهای حوزه خلیج فارس با تأکید بر موسیقی، بررسی نقش تبلیغات دهان به دهان در توسعه مقاصد گردشگری، تحلیل مکان‌یابی انتخاب روستاهای هدف گردشگری با توجه به ظرفیت روستاهای خوابگاهی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS، بازتولید هویت ملی در تقابل با هویت‌های غیر، بررسی کارکردهای هنری مبلمان شهری با رویکرد مخاطب محوری، جایگاه لنج و لنج‌سازی در فرهنگ مردم حاشیه خلیج فارس، زن و آیین در کرانه‌های خلیج فارس، نام خلیج فارس در اسناد سازمان ملل متحد، نمونه‌خوانی رابطه هویت و توسعه در دولت‌های نمانامِ حوزه خلیج فارس و ... پرداختند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر ولی بستان، دکتر مهران صفایی، فاطمه طاهرخانی، عارفه صابری، جهانشیر یاراحمدی، فاطمه باقری، فرح فیروزی، نرگس علائی بخش، علی شیخ آبادی، لیلا رحمتی پور، سارا اکبری، نهاد محمودپوری، الهام رجایی، حسین حسن زاده، موسی صادقی، آیه شعبانی و محمدامین پورمیر، نویسندگان برگزیده این دوره از همایش هستند که لوح تقدیر دریافت کردند.

در این مراسم دکتر مجید تفرشی استاد و پژوهشگر برجسته اسناد ایرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان از کتاب مجموعه مقالات دوجلدی همایش رونمایی شد.

یادآوری می‌شود مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه‌ی این همایش اعلام کرد، اگر مقاله‌های ارائه شده در این همایش بتوانند در نشریات انگلیسی خارج از کشور منتشر شوند، از طرف جهاد دانشگاهی به فرد ارائه‌کننده یک سکه‌ بهار آزادی داده خواهد شد تا نام خلیج‌فارس در سطح بین‌المللی تثبیت شود.

کد خبر 257979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز