سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتم اردیبهشت ماه با ۵۰ کشته روز خونبار عراقی‌هایی بود که برای دومین روز پای صندوق‌های رای آمده بودند تا فصل دیگری را در حیات سیاسی کشورشان در میان انفجارهای پی در پی تروریستی رقم زنند.

 انتخابات عراق با ۵۰ کشته رنگ خون گرفت

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های عراقی و شاهدان اعلام کردند که دستکم 50 تن روز دوشنبه در جریان حملات انفجاری انتحاری به تجمع سیاسی کردها و حمله به سایر مراکز رای گیری کشته شدند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که حمله انفجاری تروریستی به تجمع سیاسی کردها در خانقین واقع در 140 کیلومتری شمال شرقی بغداد که گفته می شود طرفداران جلال طالبانی تشکیل داده بودند، حداقل 30 تن را کشت و 50 نفر دیگر را مجروح کرد.

در نقاط دیگر عراق، همزمان، مهاجمان مسلح که به گفته شاهدان لباس های نظامی بر تن کرده بودند، تعدادی از مراکز رای گیری عمدتا در مناطق مختلف بغداد و شمال عراق را مورد حمله قرار دادند.

روز دوشنبه نیروهای امنیتی و نظامی، پرسنل بیمارستانی و بیماران و همچنین زندانیان پای صندوق های رای رفتند و قرار است روز چهارشنبه حوزه های رای گیری به روی عموم مردم عراق گشوده شود.

در محله المنصور بغداد، 6 نیروی پلیس به دست تروریست ها کشته شدند و 16 تن زخمی شدند.

در حی الاعظمیه سنی نشین، یک عامل انتحاری خود را در برابر یک مرکز رای گیری منفجر کرد تا 4 سرباز دیگر را به تعداد کشته ها و 7 نفر را به آمار مجروحان بیفزاید.

در شمال عراق نیز طی حملاتی جداگانه علیه نیروهای امنیتی و انفجار برخی از منازل این نیروها، حداقل 10 پلیس کشته شدند.

در طوزخرماتو، یک فرد انتحاری با لباس پلیس، در نزدیکی یک حوزه رای گیری، خود را منفجر کرد و 3 افسر را کشت و 9 تن را زخمی کرد.

شهر کرکوک هم شاهد انفجار یک عامل انتحاری بود که 6 نیروی امنیتی در این انفجار کشته شدند. یک سرباز نیز در حمله مشابهی در نزدیک مرکز رای گیری الحویجه واقع در 70 کیلومتری کرکوک کشته شد.

این چهارمین انتخابات پارلمانی است که در عراق از زمان سقوط رژیم صدام حسین در سال 2003 برگزار می شود.

این حملات در حالی انجام می شود که دولت عراق همچنان درگیر جنگ با تروریست های تکفیری مسلح سازمان موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) وابسته به القاعده در استان غربی الانبار و حاشیه های پایتخت است.

این گروه تروریستی سنی های عراق را در صورت شرکت در انتخابات به قتل تهدید کرده است.

کد خبر 257821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز