همشهری آنلاین: مسابقات تنیس روی میز قهرمانی تیمی جهان روز دوشنبه (۸ اردیبهشت) در توکیوی ژاپن آغاز شدو در دو روز اول تیم بانوان سه پیروزی و تیم آقایان دو پیروزی کسب کردند.

لوگوی تنیس روی میز تیمی جهان در ژاپن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون تنیس روی میز، مسابقات تیمی قهرمانی جهان در مرحله مقدماتی آغاز شد و تیم ملی بانوان ایران با دو پیروزی مقابل کشورهای اکوادور و الجزایر و تیم مردان کشورمان نیز با یک برد مقابل استرالیا روز نخست رقابت‌ها را به پایان بردند .

در پایان روز نخست بانوان ملی‌پوش کشورمان با ترکیب ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت دو پیروزی 3 بر 0 برابر الجزایر و اکوادور به دست آوردند. منصوره رضایی، ملی پوش دیگر ایران در کنار بازیکنان اصلی حضور دارد و سیما لیموچی نیز هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد.

مردان کشورمان نیز با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان و افشین نوروزی موفق شدند 3 بر 1 مقابل استرالیا به برتری دست یابند. پوریا عمرانی، دیگر بازیکن کشورمان در این پیکارها است و احمد جعفری‌پور نیز سرمربیگری تیم ایران را بر عهده دارد.

اما در روز دوم مسابقات تیم ملی بانوان با همان ترکیب دو بازی قبل مقابل سریلانکا قرار گرفت و موفق شد 3 بر 0 این تیم را نیز شکست دهد.

دور دوم از مرحله مقدماتی رقابت‌های تیمی دسته دوم جهان با یک دیدار حساس بین ایران و ایتالیا در گروه دو دنبال شد که در نهایت ملی‌پوشان ایران با درخشش نیما و نوشاد عالمیان و افشین نوروزی 3 بر 2 مقابل ایتالیا به پیروزی دست یافتند تا انتقام شکست دو سال پیش خود را بگیرند.

در این دیدار حساس هر سه ملی پوش کشورمان یک برد به ارمغان آوردند . نوشاد عالمیان مقابل نیاگل استویانوف ( 3 - 0 ) به پیروزی رسید ولی بازی را 3 بر 2 به بوبوسیکا باخت، افشین نوروزی در تنها مسابقه خود مقابل لئوناردو میوتی ( 3 - 2 ) به پیروزی دست یافت و در حالی که هر دو تیم 2 بر 2 مساوی بودند، نیما عالمیان با یک بازی حساب شده 3 بر 1 نیاگل استویانوف را شکست داد تا در نهایت این بازی حساس و نزدیک 3 بر 2 به سود ملی‌پوشان کشورمان به پایان برسد.

کد خبر 257793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز