یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همزمان با گرم شدن هوا و شروع پارک‌گردی خانواده‌ها، زنگ خطر حوادث شهربازی‌ها هم به صدا درآمد.

حوادث شهری

حادثه تلخ و مرگباری که جمعه گذشته در خراسان رضوی رخ داد، نخستین حادثه شهربازی‌ها در سال جدید بود که نشان داد هنوز دستگاه‌های بازی در کشور نیازمند رسیدگی و نظارت بیشتری هستند.

این ماجرای دلخراش گرچه جان 2کودک را گرفت اما خوشبختانه سومین کودکی که در این حادثه آسیب دیده بود، از خطر مرگ گریخت و صبح دیروز از بیمارستان مرخص شد. رضا قلی‌زاده همان کودک 3.5 ساله‌ای است که همراه 2پسربچه 6 و 9ساله روی سرسره بادی منطقه کاخک شهرستان گناباد سرگرم بازی بود که ناگهان سرسره ترکید و حادثه مرگباری را رقم زد.

پدر رضا در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: ما اهل بیرجند هستیم و برای زیارت به مشهد رفته بودیم. روز جمعه در حال برگشت به شهرمان بودیم که وقتی به منطقه کاخک در شهرستان گناباد رسیدیم، تصمیم گرفتیم برای ناهار توقف کنیم. همانجا بود که شنیدیم در آن حوالی مقبره امامزاده‌ای به نام سلطان محمدعابد است.

راهی آنجا شدیم و پس از زیارت، سفره ناهار را پهن کردیم. پسرم رضا 3.5 ساله است. در آن اطراف یک سرسره بادی بود و پسرم اصرار کرد که برود و آنجا بازی کند. من و همسرم هم او را بردیم و سوار سرسره کردیم. درحالی‌که پسرم سرگرم بازی بود، من از سرسره فاصله گرفته بودم و حدود ساعت 3بعد از ظهر بود که ناگهان صدای مهیبی به گوش رسید. برگشتم و دیدم سرسره ترکیده است. در چشم بر هم زدنی جمعیت زیادی در محل حادثه جمع شدند. خودم را به آنها رساندم و وحشتزده کنارشان زدم. پسرم مهدی را دیدم که گوشه‌ای افتاده است. به غیراز او 2پسربچه دیگر به نام امید صولتی و مصطفی بنی‌اسد هم به‌خاطر ترکیدن سرسره بادی به اطراف پرت شده بودند.

مرد جوان ادامه می‌دهد: مردم جیغ می‌کشیدند و فریاد می‌زدند. راننده یک پژو با عجله 2پسربچه دیگر را سوار ماشینش کرد و راهی درمانگاه شهیدبهشتی کاخک شد. من هم سراسیمه پسرم را در آغوش گرفتم و با ماشین خودم به طرف درمانگاه حرکت کردم. وقتی به آنجا رسیدیم، گفتند که امکانات ندارند و باید بچه‌ها را به گناباد ببریم. هر سه‌پسربچه را به بیمارستان بیدخت گناباد بردیم و آنجا هم گفتند که باید به مشهد منتقل شوند. همان موقع بود که یکی از بچه‌ها به نام مصطفی بنی اسد که آسیب بیشتری دیده بود، جانش را از دست داد.

او و خانواده‌اش هم مسافر بودند که در بین راه تصمیم گرفته بودند برای استراحت در کاخک توقف کنند که این حادثه برای پسرشان رخ داد. مصطفی از ناحیه سر، کمر و دست به‌شدت آسیب دیده بود که جان باخت. پسر من و امید صولتی هم به بیمارستان امدادی مشهد منتقل شدند اما در بین راه امید هم به‌خاطر شدت آسیبی که دیده بود جانش را از دست داد. در بین آنها فقط پسر من بود که آسیب کمتری دیده بود. او از ناحیه دست و جمجمه صدمه دیده بود که در بخش اطفال بستری شد و خوشبختانه از خطر مرگ گریخت و صبح دیروز از بیمارستان مرخص شد.

برخورد با مقصران

پس از این حادثه مرگبار سردار امیری مقدم، فرمانده پلیس استان خراسان رضوی درباره برخورد پلیس با عاملان و مقصران این حادثه گفت: در حال حاضر تحقیقات پلیسی ادامه دارد و درصورتی‌که در نتایج تحقیقات، تخلفی از جانب مسئولان مربوطه احراز شود حتما با آن برخورد خواهیم کرد اما تاکنون فردی دستگیر نشده و همانطور که گفتم تحقیقات پلیسی ادامه دارد اما آنچه می‌توان گفت این است که بخشی از این وسیله دارای پوسیدگی و فرسودگی بوده و همین موضوع سبب ترکیدگی سرسره بادی شده است. وی تصریح کرد: شکایتی از سوی خانواده‌های این افراد به‌دست ما نرسیده و درصورتی که شکایتی مطرح شود، حتما به آن رسیدگی خواهیم کرد، البته در حال حاضر نیز رسیدگی به این موضوع ادامه دارد و محل وقوع حادثه نیز تا اطلاع ثانوی پلمب شده است.

کد خبر 257572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز