یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصرف گوشت حیواناتی نادر از قبیل پاندا یا پانگولین می‌‌تواند برای افراد خلافکار مجازات زندان در پی داشته‌باشد.

براساس گزارش نیویورک‌دیلی، پانگولین، نوعی مورچه‌خوار پولک‌دار، یکی دیگر از 420 گونه جانوری درحال انقراض در چین است که مقامات در تلاشند با ایجاد محدودیت‌های جدید،‌نسل این جانداران را از انقراض نجات دهند.

از دیگر حیواناتی که چینی‌ها از آنها برای مصارف پزشکی و زیبایی استفاده می‌کنند خرسهای سیاه هستند و مقامات چینی امیدوارند مجازات‌های جدید بتواند از کشته شدن این جانداران ارزشمند در کشوری که تقریبا تمامی جانداران آن به دلایل مختلف مصرف می‌شوند، جلوگیری کنند.

خوردن حیوانات نادر در چین سنتی تجملی محسوب می‌شود، و جدا از مصرف گوشت این حیوانات،‌ از بدن آنها در مصارف دیگری از جمله زیبایی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

پانگولین

براساس قانون جدید درصورتی که مشخص شود فردی گوشت این حیوانات نادر را مصرف کرده‌ و یا آنها را به قتل رسانده‌است،‌ 10 سال زندان در انتظارش خواهد بود. چین دارای 420 گونه درحال انقراض است و با وجود محدودیت‌های شدید قانونی که برای حفظ این جانداران ایجاد شده،‌ چینی‌ها کوچکترین نگرانی برای کشتن این حیوانات به دلشان راه نمی‌دهند.

بسیاری از چینی‌ها معتقدند گوشت حیوانات نادر از خواص دارویی برخوردار است و می‌تواند مقاومت بدن را افزایش داده و از بدن سم‌زدایی کند. گروهی دیگر با استفاده از این گوشت‌ها سعی در به‌رخ کشیدن ثروت خود دارند.

کد خبر 257477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز