همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به جمع‌آوری خط BRT در بزرگراه امام علی، تعیین حریم در محدوده جنوبی شهر تهران و ترخیص‌ واگن‌های خریداری شده توسط وزارت کشور و شهرداری،‌ تذکراتی را ارائه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل دوستی در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهرتهران با بیان اینکه از افتتاح خط BRT‌ در بزرگراه امام علی تشکر می‌کنم، افزود: باید خط BRT‌ بزرگراه امام علی به دلایلی از جمله غیرهمسطح بودن این خط و عدم دسترسی به آن، کم تردد بودن و تسهیل در سایر خطوط بزرگراه، به ویژه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه که مردم به سمت بهشت زهرا در حرکت هستند، جمع‌آوری شود.

وی در ادامه در خصوص تعیین حریم در محدوده جنوبی تهران تذکر داد و گفت: شهرداری تهران باید با وزارت مسکن و راه و شهرسازی نسبت به تعیین حریم در محدوده جنوبی اقدام و نسبت به دریافت عوارض به دلیل ارائه خدمات اقدام کند.

وی افزود: سالهاست خدماتی از قبیل آسفالت، جمع‌آوری زباله و فضای سبز به این نواحی ارائه می‌شود اما درآمدی به شهرداری پرداخت نمی‌شود.

به گفته وی روستای زرنان ، مناطقی همچون فیروزبهرام، شمس‌آباد،‌ گلدسته، شهرک رسالت، شهرک زیتون از جمله مناطقی هستند که خدمت دریافت می‌کنند اما هیچگونه کنترلی توسط شهرداری در مورد آنها وجود ندارد، چرا که اگر زیر نظر شهرداری هستند باید عوارض دریافت کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در تذکر دیگر خود با بیان اینکه فاصله زمانی حرکت قطارهای مترو دو دقیقه است، گفت: متاسفانه به دلیل کمبود قطارها فاصله زمانی به چهار دقیقه رسیده است که این موضوع سبب ازدحام جمعیت شده، بنابراین از وزارت کشور و شهرداری خواستارم در خصوص ترخیص واگن‌های خریداری شده اقدام کند و آنها را به شرکت بهره‌برداری مترو تحویل دهد.

بازدید از درکه

همچنین به مناسبت روز جهانی زمین پاک، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر پیش از شروع جلسه علنی سه شنبه در بازدیدی از کوپایه های شمال غرب تهران، با اهالی منطقه درکه به گفتگو پرداخت و مشکلات محیط زیست این منطقه را بررسی کرد.

حقانی در بازدید از درکه، با اشاره به مشکلات کوهپایه های شمال تهران گفت: به طور کلی، مناطق شمالی تهران با دو مشکل عمده مواجهند، اولین مشکل، تردد بیش از اندازه خودروهای شخصی است که باعث می شود چهره این مناطق، زشت شود. عموما این خودروها، متعلق به شهروندانی است که به خاطر تفرج و تفریح به این مناطق می آیند و هم باعث مزاحمت برای اهالی می شوند و هم مشکلات زیست محیطی به دنبال می آورند و دومین مشکل نیز به ریختن زباله ها در معابر و فضای عمومی برمی گردد.

رئیس کمیته فضای سبز و خدمات شهری شورای شهر در این باره توضیح داد: می‌دانیم کوهنوردان و طبیعت گردان به اصطلاح حرفه ای که به طور مرتب از فضای طبیعی کوهستان‌های شمال تهران استفاده می‌کنند درباره دورنریختن زباله در طبیعت، دقت زیادی دارند، ولی متاسفانه برخی شهروندان درباره این مسئله، دقت کافی نمی کنند که لازم است فعالان محیط زیست دراین باره فرهنگسازی کافی داشته باشند تا شاهد پاک بودن زمین در اراضی کوهپایه ای شمال شهر باشیم."

کد خبر 256879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز