همشهری آنلاین: چهار سرباز و یک تفنگدار دریایی آمریکا در جریان حمله به بغداد و استان الانبار کشته‌ شدند.

آسوشیتدپرس با اعلام این خبر به نقل ازبیانیه ارتش آمریکا در عراق افزود: در بغداد یک گشتی آمریکایی‌‏ـ‌‏‌‏عراقی با یک بمب کنار جاده‌‏ای در غرب پایتخت برخورد کرد، سپس افراد مسلح آتش گشودند که در اثر آن یک سرباز آمریکایی و دو پلیس عراقی کشته‌‏شدند.

بنا بر این بیانیه، سرباز دومی هنگامی کشته‌‏شد که افراد مسلح در جنوب بغداد به گشتی وی حمله کردند. همچنین دو سرباز و یک تفنگدار نیروی دریایی متعلق به نیروهای چندملیتی در هنگام انجام عملیات در الانبار کشته‌‏شدند.

در ساعت‌های آغازین بامداد امروز خبرگزاری‌ها از مرگ دو سرباز آمریکایی خبرداده بودند.

در همین حال امروز آماز منتشره از تلفات آمریکایی‌‌ها در عراق حاکی از آن است که  تعداد کشته‌‏شدگان آمریکا در عراق به سه هزار و 577 تن رسید.

این آمار شامل هفت غیر نظامی می‌‏شود و حداقل دو هزار و 934 تن از نیروهای آمریکای به‌‏دلیل اقدامات خصمانه جان سپرده‌‏اند.

همچنین تاکنون 156 تن از نیروهای انگلیسی در عراق جان سپرده‌‏اند و ایتالیا با 33 اوکراین با 33 و لهستان با 20 کشته بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌‏اند.

ه موازات این خبر آسوشیتدپرس از کاهش آمار تلفات شهروندان عراقی به میزان 36 درصد خبر داد .

به گزارش ایلنا، آسوشیتدپرس گزارش داد: «تعداد کشته‌‏شدگان غیرنظامی در عراق از زمان آغاز عملیات‌‏های نظامی در بغداد به پایین‌‏ترین میزان خود رسیده‌‏است و آمارهای مقامات دولتی نشان‌‏می‌‏دهد که خشونت‌‏ها در بغداد پایتخت این کشور در حال کاهش است.

یکی از مقامات وزارت کشور عراق در اتاق عملیاتی که نخواست نامش به دلایل امنیتی فاش شود، گفت: حداقل یک هزار و 227 تن از مردم عادی عراق در ماه ژوئن کشته‌‏شدند.

همچنین 190 تن از پلیس عراق به همراه 31 سرباز نیز در ماه گذشته میلادی در عراق جان سپرده‌‏اند.

بنا بر این گزارش، این آمار نشانگر کاهش 36 درصدی آمار وزارت کشور است. میزان کشته‌‏شدگان در ماه ژوئن نسبت به ماه‌‏های دیگر سال جاری میلادی کمتر است.

کد خبر 25621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز