دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم گشایش نخستین شبکه خبری انگلیسی زبان 24 ساعته ایران ( پرس‌تی‌وی) عصر روز دوشنبه و باحضور مسئولان کشوری و مدیران رسانه ملی در مرکزهمایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.

مخاطبان این شبکه بین‌المللی، مخاطبان انگلیسی زبان اروپا، آمریکا، آسیا و در مجموع کسانی هستند که یا زبان اول آنها انگلیسی‌است یا این زبان برای آنها قابل فهم است.

پرس تی وی که پس از مدت‌ها پخش آزمایشی برنامه‌های آن از امروز به‌طور رسمی وارد عرصه رقابت‌های بین‌المللی رسانه‌ای می‌شود، در عین تلاش برای پوشش دقیق، سریع و مناسب تحولات جهانی، به‌طور طبیعی به مسائل ایران توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

محمد سرافراز معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما، با اشاره به اینکه پاسخ دادن به خبرهای منفی شبکه‌های آمریکایی، اروپایی و حتی منطقه‌ای درباره ایران از اهداف راه‌اندازی این شبکه است افزود: هدف دیگر اینست که از طریق این شبکه بتوانیم با مردم مناطق مختلف صحبت و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران رامنتقل کنیم و نسبت به مسائل بین‌المللی تحقیق و تفسیر داشته باشیم.

سرافراز افزود: رقابت با شبکه‌های مختلف خبری و تأکید بر تقاوت‌هایی که با آنها داریم از دیگر اهداف ماست، چون روند اطلاع‌رسانی شبکه‌هایی از جمله سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی برای مخاطبان به یک عادت تبدیل شده و مخاطبان اروپا و امریکا نیز علاقه‌مندند ببینند دیگران چگونه به مسائل نگاه می‌کنند.

وی افزود :با توجه به اینکه این شبکه در دنیای پر تحول امروز، ساختاری سیاسی، خبری دارد بخشی از برنامه‌های سیاسی، مستند و تولیدی را نیز در بر خواهد گرفت و هم اکنون نیز بخش عمده‌ای از برنامه‌های مستند پرس‌تی‌وی در چند کشور اروپایی، افغانستان، لبنان، عراق و آمریکای لاتین در حال تولید است.

وی درباره خبرنگارانی که در این شبکه بین‌المللی فعالیت می‌کنند گفت: این افراد بر اساس فراخوانی بین‌المللی از بین فعالان عرصه بین‌المللی اطلاع‌رسانی انتخاب شده‌اند و تلاش شده‌است که حداقل در 40 منطقه خبرساز دنیا،‌ خبرنگاران این شبکه فعال باشند.

کد خبر 25620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز