همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران درجلسه علنی امروز از انعقاد قراردادی بین شهرداری و وزارت نفت با رقم صدمیلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل و بهبود عبور و مرور کلان شهرهای ایران طی ۱۰ سال برای اولین بار خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل دوستی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شما باید این ماموریت را به کمیته حمل و نقل و عمران محول کنید که درباره آرم های طرح ترافیک تصمیم گیری کنند. درباره خبرنگاران ما نباید کلان نگری داشته باشیم. خبرنگاران باید از ناحیه اتحادیه معرفی شوند. کسانی طرح خبرنگاری می‌گیرند که اصلا خبرنگار نیستند.

ایجاد نشریه تخصصی محیط زیست

عبدالحسین مختاباد با اشاره به نشریه نشنال جئوگرافیک به عنوان یک نشریه برجسته علمی گفت: این نشریه به خاطر حمایت‌های ویژه ای که از محیط زیست می کند در نقاط مختلف دنیا از نابود شدن محیط زیست جلوگیری کرده است. ما در ایران عزیز به چنین نشریه ای نیاز داریم. در جنوب کارون، در شمال دریاچه خزر و در شمال غرب دریاچه ارومیه نابود شده است. هر روز محیط‌بانان عزیز را در گوشه و کنار می‌کشند و هیچ نشریه‌ای نداریم که صدای این‌ها را به گوش کسی برساند.

وی با اشاره به اینکه باید تعادلی در ارائه آرم به همه رسانه‌ها رعایت شود افزود: درباره طرح ترافیک من از طرف خبرنگاران مورد سوال قرار می گیرم. برخی از خبرنگاران با 30 هزار تومان و برخی با 10 برابر قیمت این طرح را می‌گیرند. چرا بعضی از خبرنگاران برخی رسانه‌ها حتی یک طرح را هم نگرفته اند.

تشکر از شهرداری تهران

سالاری با اشاره به بازدیدی که از منطقه یک داشته گفت: با وجود نگرانی هایی که داشتیم یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده در منطقه جماران چند باغ نفیس اهدا شده است. پارک 45 متری انتهای دارآباد بسیار عالی است. ما همیشه دغدغه ها و انتقادها را اعلام می‌کنیم باید تشکرها را هم بگوییم.

وی با اشاره به اجرایی نشدن مصوبات شورا گفت: این یک مشکل عمومی شورا است. هر بار که در فرایند بررسی طرح ها و لوایح ضمائم مربوطه را می گیریم می بینیم تعداد زیادی مصوبه در شورا وجود داشته که اجرایی نشده است. باید این موضوع را پیگری کنیم. ما بعضا طرح هایی را به صورت یک یا دو فوریتی تصویب می کنیم که اطلاعی از مصوبات قبلی نداریم. اگر یک مصوبه ای اجرا نمی شود باید چه کار کرد؟

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر بیان داشت: ما به عنوان اعضای شورا از ابتدا انتقاد داریم که چرا سازمان حمل و نقل و ترافیک اینقدر طرح می دهد. وقتی کار به اینجا می رسد اعضای مختلف انتقاد می کنند چرا به صنوف مختلف مثل پزشکان و خبرنگاران آرم نمی‌دهید؟ وقتی سازمان حمل و نقل و ترافیک درصدی از آرم را کاهش داده ما باید از این اقدام حمایت کنیم.

ایجاد کمیته مشترک برای ارائه طرح ترافیک

پیرهادی نیز خاطر نشان کرد: ما بحث هایی را درباره خودروهای هیبریدی و موتورهای برقی داشتیم و از شهرداری توقع داریم این طرح ها را عملی کند. درباره هوشمندی طرح ترافیک با توجه به کارهای خوبی که انجام شده سرعت اجرای این سیستمی شدن باید بالاتر برود.

وی پیشنهاد کرد: شورای شهر با همکاری شهرداری باید کمیته ‌ی را درست کنند برای تعیین اینکه به چه کسانی طرح تعلق می‌گیرد. ما نباید به جایگاه افراد طرح ترافیک بدهیم بلکه باید به موضوع پرداخته شود. پیشنهاد می کنم بسیاری از مسئولینی که طرح می گیریم با شیب ملایمی این فرهنگ را ایجاد کنیم که از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم. حتی می توانیم راننده شخصی مان را از رانندگان تاکسی انتخاب کنیم.

حقانی بر دلیل ایجاد محدودیت‌هایی برای طرح ترافیک مبنی بر کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و بیان داشت: بخش زیادی از شهر به کارگاه‌های ساختمانی اختصاص دارد. در گذشته برای عبور ماشین های سنگین محدودیت وجود داشت و اینها نمی‌توانستند در روز تردد داشته باشند اما حالا این مورد رعایت نمی‌شود و ماشین‌های خدماتی خود شهرداری که کامیون و تریلی هستند در روز حرکت و مشکل ترافیک و آلودگی هوا را ایجاد می‌کنند.

پاسخ طلایی به گزارش تلویزیونی

طلایی نیز در پایان به گزارشی که از تلویزیون درباره تصادف اتوبوس‌ها در خطوط تندرو پخش شده اشاره کرد و گفت: در این گزارش عدد بسیار بالایی اعلام شده که در سال 92 بالغ بر 90 نفر کشته در اتوبوس‌های تندرو بوده و از اول سال جاری هم 15 نفر کشته داشته است. من پیگری کردم آمار تصادفات خسارتی در اتوبوس‌های تندرو از سال 89 که حدود 30 هزار و 247 فقره بوده در سال 92 به 12 هزار و 708 فقره کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: تصادفات جرحی از سال 89 که 255 فقره بوده به 90 فقره کاهش پیدا کرده. تصادفات فوتی از سال 89 به 11 مورد در سال 92 کاهش داشته است. اگرچه حتی یک نفر فوتی برای ما قابل قبول نیست اما باید به صدا و سیما تذکر داده شود درباره انتشار گزارش هایی که مبنای درستی ندارد. رانندگان خدوم شبکه اتوبوس رانی نباید متهم به بی دقتی شوند.

کد خبر 256040
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز