گروه شهری: تفاوت فعالیت‌های ستاد توانمندسازی با دیگر سازمان‌های فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار براساس مجموعه‌ای از اطلاعات منظم و دقیق است که این بهترین روش برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

تشکیل کارگروه مشترک دولت و شهرداری  برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

ستاد توانمندسازی شهرداری تهران میزبان مهمانی از معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری بود، در این جلسه که مشاوران امور بانوان شهرداران مناطق 22گانه حضور داشتند سعی شد تا به راهکارهای مشترکی برای انجام اقدامات مشترک بین 2مجموعه دست یابند. ژاله فرامرزیان سرپرست بخش برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در این جلسه با اشاره به ارزشمند بودن اقدامات ستاد توانمندسازی گفت: از برنامه‌های مشترک این معاونت با ستاد توانمندسازی برگزاری کارگروه‌های مشترک برای شناسایی عناوین مشترک کاری است به‌گونه‌ای که در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم آسیب‌های اجتماعی بانوان سرپرست خانوار را کمتر کنیم. به گفته وی حرکت و اقدام مشترک معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری با ستاد توانمندسازی در حوزه زنان سرپرست خانوار، به‌صورت آزمایشی در تهران انجام خواهد شد.

فرامرزیان ارتباط و تعامل مناسب این ستاد با جریان عادی زندگی زنان سرپرست خانوار را بسیار زیبا دانست و افزود: در حال حاضر ستاد توانمندسازی شهرداری تهران براساس اطلاعات نادرست و انتزاعی برای زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی نمی‌کند بلکه با برخورداری از سامانه اطلاعاتی توانسته نیازهای واقعی آنان را شناسایی و این موضوع را به خوبی مدیریت کند. فهیمه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی نیز در این جلسه با تشکر از همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری، گفت: ستاد توانمندسازی به‌منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار مدلی را طراحی کرده که برخلاف مدل‌های رایج در کشور به ارائه خدمات آموزشی، زیرساختی و اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار می‌پردازد. وی افزود: ستاد توانمند‌سازی‌ شهرداری تهران فرایندی را دنبال می‌کند که طی آن زنان سرپرست خانوار، جرأت و توانمندی لازم برای دستیابی به هدف را در خود تقویت کنند و با بهره‌مندی از فرصت‌های برابر برای عملی ساختن خواسته‌هایشان تلاش کرده و از محرومیت، ناامنی اقتصادی و فقر رها شوند.

کد خبر 256000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز