شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام شرایط و جزئیات صدور پلاک ویژه به معلولان گفت: تا کنون برای بیش از ۶۰۰۰ معلول، پلاک ویژه صادر شده است.

به گزارش ایسنا، یحیی سخنگویی درباره جزئیات اعطای پلاک ویژه به معلولان در سال جاری اظهار کرد: پلاک ویژه برخلاف آرم طرح ترافیک سالیانه، دائمی است.

وی افزود: طرح ترافیک برای همه استان‌ها اجرا نمی‌شود و مختص کلان‌شهرها از جمله تهران است. دارندگان پلاک ویژه می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده برای آرم طرح ترافیک بهره‌مند شوند و در مسیرهای مشمول طرح، برای امور ضروری چون درمان، ورزش و غیره تردد کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امکان دریافت پلاک ویژه برای والدین و یا خود معلولان جسمی متوسط، شدید و بسیار شدید، معلولان ذهنی و نابینایان فراهم شده است، از همکاری راهنمایی و رانندگی با سازمان بهزیستی در این زمینه قدردانی کرد.

سخنگویی ادامه داد: تاکنون برای بیش از شش هزار معلول، پلاک ویژه صادر شده است و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد. بر این اساس معلولان متقاضی ابتدا به کمیسیون‌های پزشکی سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند تا بر اساس موازین و معیارهای موجود از شدت معلولیت خود آگاهی یافته و معرفی‌نامه مربوطه را دریافت کنند.

کد خبر 255537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز