چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

مهدی شادمانی: دانیل داوری را از چه زمان می‌شناسید؟ این سوال مهمی است. این سوال مهم است به خاطر اینکه تا قبل از نوروز ۹۲ ایرانی‌ها آشنایی زیادی با او نداشتند و حالا تعداد زیادی به نمایش فوق‌العاده‌اش در جام‌جهانی دل بسته‌اند.

دنیل داوری

دروازه‌بان ۲۵ ساله‌ای که در پایان سال ۹۱ در بوندس‌لیگا 2 دروازه‌بانی می‌کرد و حضور در بوندس‌لیگا آرزویش بود، در یک سال چنین پیشرفتی کرده که احتمالا در سال آینده به تیم بهتر خواهد رفت. برانشواگ، تیم دانیل داوری واقعا تیم خوبی نیست و در پایین جدول دست و پا می‌زند اما نمایش جوان ایرانی این‌قدر خوب بوده که در بعضی بازی‌ها علی‌رغم گل خورده باز هم نمره‌های خوب از کیکر گرفته است. حالا خیلی‌ها امید دارند که داوری پیشرفت کند و پیشرفت کند و بعد از مدت‌ها که از خداحافظی احمدرضا عابدزاده می‌گذرد، خیال همه را از دروازه راحت کند. دانیل البته هنوز از نظر فنی پخته نیست و گاهی اوقات اشتباهاتی می‌کند اما با توجه به شرایط سنی‌اش همچنان امید اول ایرانی‌ها برای سال‌های آینده است. صحبت کردن با دانیل کار بسیار مشکلی بود. هم به خاطر اینکه فدراسیون فوتبال در ایران به راحتی مجوز مصاحبه نمی‌دهد و هم به این دلیل که به خاطر رقابت با مهدی رحمتی و حاشیه‌هایی که به وجود آمده، دانیل تلاش می‌کند از مصاحبه کردن فرار کند. گفت‌و‌گویی که می‌بینید، با کمک فرهود قائدی، پسرعمه دانیل گرفته شده. او یکی از خوانندگان همشهری جوان است و کمک بسیار زیادی برای گرفتن این مصاحبه کرده است. سوالات این مصاحبه برای دانیل فرستاده شد. او پاسخ داد و البته دوبار دیگر هم سوال و جواب‌ها را چک کرد. برای دانیل پسرحرفه‌ای فوتبال ایران مهم‌ترین چیز فرار از حاشیه است.

  • فکر می‌کنم که امسال تو یکی از بهترین بازیکن برانشواگ بودی. هم نمره‌هایی بالایی که از کیکر گرفتی و هم تعریف‌های مربیان بوندس‌لیگایی این را نشان می‌دهد

خیلی خوشحالم که این‌طور فکر می‌کنید. واقعا برای من افتخار است که یکی از هموطنانم چنین تصوری در مورد بازی من داشته باشد. من در این فصل تاجایی که می‌شد تلاش کردم نمایش خوبی داشته باشم. حضور در بوندس‌لیگا یک چالش بسیار بزرگی برای من بود. ما به عنوان یک تیم تلاش زیادی کردیم که بتوانیم در سری بالا‌تر نمایش خوبی داشته باشیم اما متاسفانه خیلی برای این کار موفق نبودیم.

  • پیشنهاد جدیدی برای فصل آینده ندارید؟ معمولا پیشنهاد‌ها کیفیت یک سال را نشان می‌دهد‌ .

در کوران مسابقات فکر کردن و حرف زدن در مورد پیشنهاد‌ها فقط تمرکز را از من می‌گیرد. من ترجیح می‌دهم با همه تمرکز به ادامه فصل و بوندس‌لیگا فکر کنم. مهم‌تر از همه اینکه من می‌توانم شانس حضور در جام‌جهانی را داشته باشم و فقط تمرکز است که به من کمک می‌کند. صحبت کردن از پیشنهاد تمرکزم را به هم می‌ریزد و ممکن است شانس‌های پیش رو را از من بگیرد.

  • از کدام بازی فصل‌ات راضی هستی؟

من در همه بازی‌ها تلاشم را می‌کنم و سعی می‌کنم بهترین نمایش را داشته باشم. ولیکن فکر می‌کنم مقابل دورتموند هم بازی رفت و هم بازی برگشت خوب بودم.

  • یورگن کلوپ هم دربازی برگشت حسابی از تو تعریف کرده بود.‌

خب او من را می‌شناسد و به همین دلیل تعریف می‌کند. یورگن کلوپ در ماینتس مربی من بود. او در اصل من را به ماینتس آورد.

  • انگار آشنایی‌تان بیشتر از این حرف‌هاست تو را از کجا به ماینتس آورد؟

من قبل از فوتبال، در هندبال دروازه‌بانی می‌کردم. پدربزرگم هم هندبال بازی می‌کرد.

  • ویژگی اصلی تو خروج‌های فوق‌العاده‌ات است. فکر می‌کنی که این به هندبال مربوط باشد؟

دروازه‌بان‌های هندبال از توپ نمی‌ترسند، چون هر لحظه امکان برخورد توپ به صورتشان وجود دارد. شاید به این مربوط باشد

  • بیشترین انتقادی که از تو می‌کنند به لحاظ فوتبالی چیست؟

من می‌دانم ضعف‌هایم کجاست. بامربیانم کار‌‌ می‌کنم و نظر مربیانم برایم مهم است و سعی می‌کنم آنها را برطرف کنم.

  • در آستانه جام‌جهانی چقدر به تمریناتت اضافه کردی؟

تمرینات ما در بوندس‌لیگا سنگین‌تر از آن است که بشود تمرینات اضافه هم داشت. ما روزی دوبار در برانشواگ تمرین داریم و فرصتی برای تمرینات بیشتر عملا وجود ندارد. ولی من این روز‌ها سعی می‌کنم روی ذهنم بیشتر کار کنم و تمرکز بیشتری داشته باشم. ضمن اینکه با تمریناتی که کی‌روش در تیم ملی دارد، من اگر جزو تیم‌ملی ایران باشم، در شروع جام‌جهانی در بهترین حالت بدنی‌ام خواهم بود.

  • فکر می‌کنی توی جام‌جهانی چه اتفاقی برای تیم ملی ایران بیفتد؟

اول بگویم که بازی کردن درجام‌جهانی برای تیم ملی آرزویم است و امیدوارم بتوانم نظر کی‌روش را جلب کنم و در آن روز‌ها کنار تیم‌ملی باشم. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، گروه بسیار سختی داریم. ما حداکثر تلاشمان را انجام می‌دهیم که نمایش خوبی داشته باشیم. ما کارلوس کی‌روش را داریم و او بهترین کار را انجام می‌دهد که بازیکنان تیم ملی بیشترین استفاده را از توانایی‌هایشان بکنند.

  • همه از گل زدن مسی به ایران حرف می‌زنند. فکر می‌کنی مسی چند گل به ما بزند؟

او بازیکن بسیار بزرگ و قدرتمندی است و خب وظیفه همه ماست که اجازه ندهیم گل بزند. من اگر در تیم و درون دروازه باشم، سعی می‌کنم جلویش را بگیرم.

  • این روز‌ها چقدر به همین موضوع گل خوردن و گل زدن در جام‌جهانی فکر می‌کنی؟ اصلا به آگرو، دی ماریا، توس، ژکو و... فکر می‌کنی؟

من همچنان باید برای حضور در ترکیب نهایی و ۲۲ نفره جام‌جهانی تلاش کنم و این اولویتم برای فکر کردن است، چون اگر تلاش نکنم هیچ تضمینی وجود ندارد که من در تیم ملی باشم. اما اصولا اهل فکر کردن به بازیکنان حریف نیستم. ما یک تیم هستیم و باید به برنامه‌های خودمان فکر کنیم. ما اگر از توانایی‌هایمان استفاده کنیم، می‌توانیم جلوی همه تیم‌های بزرگ دنیا هم نمایش خوبی داشته باشیم.

  • معمولا آدم به موضوعاتی که زیاد فکر می‌کند خوابش را هم می‌بیند. برای تو در مورد جام‌جهانی این اتفاق افتاده؟

می‌خندد. جام‌جهانی بزرگ‌ترین آرزوی هر فوتبالیست است. بازی کردن در بالا‌ترین سطح فوتبال دنیا تجربه‌ای فوق‌العاده است، اما خواب دیدن نه. من خوابی مربوط به جام‌جهانی ندیده‌ام.

  • نظرت در مورد کی‌روش چیست؟ او می‌تواند ایران را از گروه سختی که داریم نجات بدهد؟

کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است. او رزومه و توانایی‌های مشخصی دارد که می‌تواند به بازیکنان ایران کمک کند بهترین نمایش را داشته باشند. من فکر می‌کنم اگر قرار است کاری در جام‌جهانی انجام دهیم، باید با همین کی‌روش انجام دهیم.

  • ستاره ایران در جام‌جهانی چه کسی می‌شود؟

تیم ملی ایران، نه فقط یک بازیکن. فکر کنم ما پدیده جام‌جهانی هستیم. 

کد خبر 255362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز