مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

مهندس محمد هادی حیدرزاده: امسال مدیران شهری تهران در حالی به دیدار مقام معظم رهبری رفتند که تجربه دیدار سال گذشته و بهره بردن از رهنمود های ایشان را داشتند.

در دیدار سال گذشته مدیریت شهری تهران که اولین دیدار مجموعه مدیریت شهری با مقام معظم رهبری بود ایشان رهنمودهایی را در خصوص مشکلات تهران بیان فرمودند. [سابقه خبر]

 پس از آن، ستادی در شهرداری با عنوان ستاد پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شد و مباحث مطروحه معظم‌له در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار گرفت. در دیدار اخیر نیز، ایشان هوشمندانه اولویت های جدی مدیریت شهری را مشخص کردند.

مباحث فرهنگی اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های ایشان بود. همچنین ایشان به موضوع مقاوم سازی و افزایش ایمنی ساختمان‌ها که از مشکلات شهری تهران است به خوبی اشاره کرده و راهکارهایی در این باره ارائه کردند.

اما آنچه مورد توجه جدی ایشان بود مبحث محیط زیست است که  به واقع این موضوع یکی از مشکلات جدی شهر تهران است.
تهران در حوزه محیط زیست شهری مشکلات فراوانی دارد. این شهر در حوزه آب، خاک، و هوا دارای معضلات زیادی است. بی تردید برای تحقق برنامه‌ها و حل معضلات مختلف باید در گام اول مدیریتی یکپارچه به وجود آوریم که این مهم با حمایت شورا می تواند به نتیجه ای مطلوب برسد.

انسان محور بودن فعالیت های شهرداری که مدیریت شهری تهران به آن توجه ویژه دارد برگرفته از همین نگاه است. ایشان در بخشی از سخنانشان توجه مدیریت شهری را به این نکته معطوف داشتند که فعالیت های شهرداری باید همزمان در دو سطح باشد. هم از نظر کالبدی وهم از نظر توجه به روح شهر. بنابراین شهرداری تهران به عنوان نهادی تاثیر گذار اولویت فعالیت هایش را بر انسان و کرامت نفس او گذارده است.

 اگر مدیریت شهری در این راه گام بردارد – که اینگونه است- می‌تواند با این تلقی سرمایه‌های شهری را بالا برده و  شأن شهروندان را افزایش دهد.  یکی از  مهمترین راهکارهای این رویکرد فراهم آوردن محیط زندگی مناسب و خوب برای شهروندان است.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست

کد خبر 25530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز