سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان امور اراضی اعلام کرد: پرونده‌های بسیاری برای شهرک‌سازی‌ها و ساخت مجموعه‌های تجاری و تفریحی مانند پدیده شاندیز، شهرک تماشا و مزرعه محمودیه تشکیل و برای بررسی به شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال معرفی شده که ادامه ساخت پروژه پدیده شاندیز موقتا متوقف و شهرک تماشا تخریب شده است.

پدیده شاندیز

ایسنا نوشت: قباد افشار اظهار کرد: بررسی، کشف و برخورد با پروژه‌ها و طرح‌هایی که از نظر حفظ اراضی ملی دارای مشکلات قانونی هستند یا زمین‌خواری به‌شمار می‌روند در دستور کار سازمان امور اراضی به عنوان ارگان حاکمیتی که وظیفه‌ حفظ اراضی ملی و کشاورزی را دارد، قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، وزارت کشور و غیره هماهنگی‌های بسیاری انجام شده تا بتوانیم با کم‌ کردن بروکراسی‌های اداری، براساس قانون با متخلفان برخورد کرده و همزمان با بروز تخلف اجازه ساخت‌وساز روی اراضی ملی و کشاورزی داده نشود.

رییس سازمان امور اراضی با بیان این‌که همزمان با جلوگیری از ادامه ساخت‌وساز روی اراضی ملی و کشاورزی امکانات و تجهیزات متخلفان ضبط می‌شود، ادامه داد: تاکنون پرونده‌های بسیاری از پروژه‌های مسکونی، تجاری و تفریحی که از نظر قانونی مشکل داشته‌اند، تشکیل شده که می‌توان به طرح‌هایی مانند پدیده شاندیز، شهرک تماشا و مزرعه محمودیه اشاره کرد که این پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای تصمیم‌گیری درباره‌ آنها به شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال ارسال شده است.

افشار تصریح کرد: برخی طرح‌ها مانند شهرک تماشا که حق اجازه ساخت‌وساز در منابع ملی و کشاورزی را نداشته‌اند به صورت کامل متوقف و ضمن جریمه مجری طرح، پروژه به صورت کامل تخریب شده است اما برخی دیگر از پرونده‌ها مانند پدیده شاندیز به دلیل انجام ندادن مراحل اداری و پرداخت نکردن حقوق بیت‌المال به صورت موقت متوقف شده‌اند.

رییس سازمان امور اراضی تاکید کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد‌شدن آنها یکی از وظایف سازمان امور اراضی به عنوان یک ارگان حاکمیتی است و درصدد هستیم بتوانیم استان‌های در معرض این تخلف قانونی مانند خراسان رضوی، تهران، مازندران، قزوین، قم، اصفهان، شیراز، البرز، گیلان و گلستان را از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نجات دهیم.

به گزارش ایسنا، شهرک چند منظوره پدیده شاندیز در مشهد در حال ساخت و قرار است چندین ساختمان مسکونی، تجاری و رفاهی در آن احداث شود.

شهرک ویلایی تماشا نیز نزدیک محور جنوبی کمربند بومهن و شمال سد ماملو واقع شده است.

کد خبر 255230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز