همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی در دوره اول و دوم متوسطه از ۳۰ فروردین آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد و آزمون ورودی روز جمعه ۲۳ خرداد برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم،محمود حسینی در این‌باره اظهار داشت:‌ ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره اول و دوم متوسطه و فنی و حرفه‌ای از 30 فروردین آغاز و تا 15 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی ساعت 9 صبح روز جمعه 23 خرداد برگزار می‌شود.

وی درخصوص شرایط دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی افزود:‌ دانش‌آموزانی که از پایه ششم به دوره متوسطه اول می‌روند باید دارای معدل کل 16 باشند همچنین دانش آموزان پایه سوم راهنمایی که به دوره متوسطه دوم و فنی و حرفه‌ای می‌روند باید معدل 15 داشته باشند البته برای ثبت نام دانش‌آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی معدل نوبت اول ملاک عمل قرار می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: سوالات آزمون ورودی به مقطع متوسطه دوم 70 درصد از کتب پایه سوم راهنمایی و 30 درصد از پایه دوم راهنمایی است همچنین سوالات آزمون ورودی به دوره متوسطه اول (راهنمایی) 70 درصد از پایه ششم ابتدایی و 30 درصد از پایه پنجم ابتدایی است.

حسینی درخصوص توسعه مدارس نمونه دولتی در شهر تهران گفت:‌ در تمام مناطق 19 گانه آموزش و پرورش تهران یک دبیرستان نمونه دولتی دخترانه و پسرانه داریم که این تعداد متناسب با جامعه دانش‌آموزی است بنابراین در سال جدید مدارس نمونه دولتی توسعه نمی‌یابد. مدارس نمونه دولتی بر اساس شاخص‌هایی انتخاب شده‌اند و حرکت آنها نیز باید بر اساس این شاخص‌ها باشد بنابراین هر سال این مدارس را ارزشیابی می‌کنیم تا از شاخص‌های تعیین شده قصور نکنند.

کد خبر 255017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز