همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: افرادی که بالای 65 سال سن دارند، می‌توانند بدون نوبت به حج تمتع مشرف شوند.

مصطفی خاکسار قهرودی در گفتگو با فارس در پاسخ به این پرسش که دوباره شاهد فروش فیش‌های حج تمتع در بازار آزاد هستیم و سازمان حج و زیارت کشور برای جلوگیری از این کار چه تدابیری اندیشیده است، گفت؟ افزود: آئین‌نامه‌ای تنظیم کرده‌ایم که افراد وقتی از بازار آزاد فیش خریداری کردند، همان سال نتوانند به حج تمتع مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: افرادی که از بازار آزاد فیش تهیه می‌کنند، 5 سال بعد می‌توانند به حج تمتع مشرف شوند.

وی گفت: کسانی که به دلایل مشکلات مالی، بیماری و یا فوت نتوانند به حج تمتع مشرف شوند، می توانند بر اساس آیین نامه تنظیم شده از سوی سازمان حج و زیارت فیش خود را به دیگری واگذار کنند.

قهرودی ادامه داد: گیرنده فیش اگر 65 سال به بالا داشته باشد می‌تواند در همان سال به حج تمتع مشرف شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: افرادی که تا 15 مهر 82 برای اعزام به حج تمتع ثبت‌نام کرده‌اند، امسال به حج مشرف خواهند شد.

قهرودی خاطرنشان کرد: افرادی که در گذشته‌های دور هم برای اعزام به حج تمتع ثبت‌نام کرده‌اند و بنا به دلایلی به این سفر مشرف نشدند، تقاضا داریم با مراجعه به سازمان حج و زیارت تکلیف سفر خود را مشخص کنند.

کد خبر 25467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز