همشهری آنلاین: خبرگزاری ریانوستی روسیه از ممانعت ورود خبرنگاران روسی از کریمه به خاک اوکراین خبر داد.

خبرنگاران روسی

ایرنا نوشت: این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شده، به نقل از رسانه‌های روسیه اعلام می کند، مدتی است که مرزبانان اوکراین مستقر در مرز منطقه خود مختار کریمه هنگام کنترل گذرنامه اعضای گروه های خبری روسی با بدرفتاری، مانع ورود آنان به اوکراین می شوند.

براساس این گزارش، مرزبانان اوکراین تاکنون در چندین مرحله از صدور اجازه ورود برای افرادی چون ماریانا ماکسیمووسکایا دستیار سردبیر و مجری شبکه تلویزیونی رن تی.وی و چند خبرنگاران این شبکه، خبرنگاران روزنامه روسیسکایا گازتاˈ و مجله ˈندلیاˈ به آن کشور خودداری کرده اند.

به گزارش رویانوستی، دولت اوکراین چهارشنبه گذشته رومن سوپر یکی از روزنامه نگاران مجله ندلیا و یک تصویر بردار آن مستقر در شهر بندری اودسا در سواحل دریای سیاه را از آن کشور اخراج کرد.

به گفته ماکسیمووسکایا دستیار سردبیر رن تی وی، طبق تصمیم جدید دولت کی یف از این پس تا دوسال آینده هیچ یک از گروه‌های خبری این شبکه تلویزیونی روسی حق ندارد به اوکراین سفر کند.

براساس این گزارش، این اولین مورد از بدرفتاری های دولت اوکراین نسبت به رسانه های روسی نیست، زیرا خبرنگاران ندالیا نیز تاکنون در سه مورد از چند شهر آن کشور اخراج شدند.

برایثال، اولگ درگاچ از تصویر برداران رن تی وی از جمله این خبرنگاران است که پس از آنکه هفته گذشته از ورود وی به کی یف ممانعت به عمل آمده بود، به وی گفتند که حق ندارد تا دو سال به اوکراین سفر کند.

این درحالی است که از دو تن از خبرنگاران و تصویربرداران این شبکه تلویزیونی نیز پیشتر از دونتسک اخراج شده بودند.

ایگور الکوف سردبیر روزنامه روسیسکایا گازتا نیز در گفت وگو با ریانوستی، از ممانعت از ورود مفسر سیاسی این روزنامه و عکاس خبری آن برای ورود به کنگره حزب مناطق اوکراین خبر داد و گفت: نه تنها به این دو تن اجازه کار خبری در آن کشور داده نشد، بلکه در یک بازجویی از آنها در فرودگاه کی یف قبل از اخراج آنها به روسیه، به آنها هشدار داده شد که تا دو سال حق ورود به اوکراین را ندارند.

براساس این گزارش، دستیار سردبیر رن تی وی نیز با اعلام اینکه هر کشوری حق دارد، فردی را بدون دلیل اخراج کند، ولی انجام اینکار در شرایط فعلی اوکراین خطرناک است، از تصمیم او برای تنظیم یک ایمیل خطاب به نخست وزیر موقت اوکراین خبر داد تا از این طریق بتواند مقامات جدید اوکراین را از این وضعیت آگاه سازد.

کد خبر 254502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز