همشهری آنلاین: ۱۲ بشکه حاوی مواد انفجاری در کابل و دایکندی دو شهر بزرگ افغانستان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، اداره امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد: تروریست‌ها قصد داشتند با استفاده از این مواد منفجره در امنیت انتخابات روز شنبه افغانستان اخلال ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، تروریست‌ها قصد داشتند از این مقدار مواد منفجره در حملات خود علیه مراکز انتخاباتی استفاده کنند.

در تازه‌رین مورد از این حملات، یک مهاجم انتحاری ملبس به لباس نیروهای پلیس افغانستان ظهر چهارشنبه، بمب همراه خود را مقابل درب ورودی وزارت کشور افغانستان منفجر کرد که بر اثر آن 6 پلیس کشته شدند.

این حمله پس از حمله چهار مهاجم مسلح به هتل کابل سرینا که بر اثر آن 9 تن از جمله 4 خارجی کشته شدند و دو حمله به دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، چهارمین حمله‌ای بود که از آغاز سال 1393 در کابل پایتخت افغانستان روی داد.

در حالی که 3 روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان باقی مانده است نیروهای طالبان حملات مسلحانه و عملیات انتحاری خود را افزایش داده‌اند.

قرار است 12 میلیون نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان روز 16 فروردین رأی خود را به 6 هزار و 428 صندوق‌های رأی در این کشور بریزند.

کد خبر 254458
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز