سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در شرایطی که روابط مسکو و واشنگتن بر سر بحران اوکراین و الحاق کریمه به قلمروی روسیه متشنج شده است، وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره اقدامات برای حل بحران اوکراین گفتگو کردند.

کری و لاوروف

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و جان کری همتای آمریکایی وی در گفت‌وگویی تلفنی، جوانب مختلف مساله اوکراین را بررسی کردند.

دو طرف در خصوص گام‌های لازم برای کمک به حل‌وفصل بحران اوکراین با توجه به نتیجه مذاکرات اخیر آنها در پاریس به تبادل‌نظر پرداختند.

روابط روسیه و کشورهای غربی و در وهله اول آمریکا در یک ماه اخیر به دنبال الحاق جمهوری خودمختار کریمه به روسیه پرتنش شده است و غرب تحریم‌هایی را علیه این کشور با هدف وا داشتن مسکو به خروج از کریمه و تجدیدنظر در مواضعش در مساله اوکراین وضع کرده است.

وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا روز شنبه در پاریس دیدار کردند و به گزارش رسانه‌های روسی، مساله اوکراین تنها موضوع دیدار دو طرف را تشکیل می‌داد که هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشت.

لاوروف روز گذشته هم در گفت‌وگویی تلفنی با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود در مورد بحران اوکراین و راه‌های کمک جامعه جهانی به این کشور برای حل‌وفصل بحران با وی گفت‌وگو کرد.

دو طرف همچنین در مورد مساله پریدنسترویه که جمهوری خودخوانده جدا شده از مولداوی است و به صورت باریکه‌ای بین این کشور و اوکراین قرار گرفته و اکثر ساکنان آن را روس‌زبانان تشکیل می‌دهند، گفتگو کردند.

کد خبر 254389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز