گروه سیاسی: عصر جمعه هشتم تیر یک همایش بزرگ و کم‌سابقه در تهران برگزار شد؛ ۳۵۰۰ مدیر ارشد کشوری در تالار بزرگ وزارت کشور گردهم آمدند تا در حضوری یک‌پارچه، نمایی از اتحاد مدیریت عالی را به نمایش گذارند.

خبر این همایش ساعاتی پیش از برگزاری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و روشن شد که روسای قوای سه‌گانه، جمعی از فرماندهان نظامی، مدیران رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی میهمان این گردهم‌آیی کم‌نظیر هستند.

در این مراسم که با حضور هزاران نفر از مسئولان اجرایی استان‌های کشور برگزار شد و در نوع خود در طول سال‌های پس از انقلاب کم سابقه است، رؤسای 3 قوه سخنرانی کردند.

سرمایه بزرگ کشور

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز هیچ گونه اختلافی که متکی بر تنش باشد میان قوا نیست و سران سه قوه اعتماد بالایی به یکدیگر دارند.

آیت الله سید محمود‌ هاشمی ‌شاهرودی به‌عنوان اولین سخنران، با با شکوه خواندن این همایش و با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی‌تاکید کرد: وحدت ملی و یکپارچگی اسلامی‌و همدلی مسئولان نظام یکی از ارکان استحکام و پایداری نظام است که همواره مورد تاکید امام و رهبر معظم انقلاب بوده است.

به گزارش فارس، ‌هاشمی ‌شاهرودی به حضور اکثریت مدیران کشور در این همایش اشاره کرد و گفت: اولین مخاطبان پیام رهبری برای اتحاد ملی و انسجام اسلامی‌شما مدیران هستید و قطعاً تحول وحدت در این مجموعه می‌تواند برکات و ثمراتی را داشته باشد.

تلاش برای وحدت اصول‌گرایان

رئیس مجلس شورای اسلامی‌تاکید کرد که در عمل باید کارآیی اسلام در اداره جامعه مشخص شود و این امر جز با کار و تلاش دوچندان محقق نمی‌شود.

غلامعلی حدادعادل در مراسم افتتاحیه‌ همایش بزرگ مدیران و کارگزاران دولت اسلامی‌که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: تشکیل چنین جلسه‌ای که تاکنون سابقه نداشته به مناسبت سپری‌شدن دو سال از انتخابات ریاست‌جمهوری و همزمان با پایان یافتن دور اول سفرهای استانی رئیس‌جمهوری است.

وی با تاکید بر این که سران سه قوه باید از وحدت و هماهنگی میان خود بیشترین بهره را کسب کنند، گفت: سه قوه از یکدیگر مستقل هستند؛ اما این استقلال به هیچ وجه مانع همدلی و همفکری ما نخواهد بود و باید همه‌ همت خود را برای کار دسته‌جمعی به کار گیریم و برای وحدت بزرگ میان اصول‌گرایان تلاش کنیم.

حداد عادل با بیان این که دولت، مجلس و نظام باید به همان اندازه که کار می‌کنند برای اطلاع‌رسانی از کارهای خود نیز فعالیت کنند، تاکید کرد: باید مراقبت کنیم فاصله میان مطالبات و توان ما بیش از حد نشود.

لزوم اجرای عدالت

محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه بدون اجرای عدالت، کشور پیشرفت نمی‌کند، اظهار داشت: عدالت تضمین‌کننده سلامت و پیشرفت جامعه است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری که به عنوان سومین سخنران این همایش سخن می‌گفت، عدالت را در میان چهار شعار اصلی دولت نهم، مهمترین این شعارها دانست و با انتقاد از کسانی که عدالت را توزیع فقر عنوان می‌کنند، افزود:در حوزه‌اجرایی عدالت به‌معنای توزیع عادلانه امکانات، فرصت‌هاو رسیدگی به همه کشور است.

وی با بیان اینکه دولت نهم تنها دولتی است که همه جای ایران را از نزدیک دیده‌است و تصویری روشن ازتمامی‌نقاط ایران درمقابل خود دارد،خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک گزارشی از سفرهای استانی به ملت عزیز ایران ارائه خواهد کرد.

مهمانان مشاوران رئیس‌جمهور

  • به گزارش فارس، در این همایش اعضای هیات دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد قوه مقننه و قضائیه، تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های مجلس، مدیران مسئول مطبوعات و مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.
  • مجری این مراسم عبدالرضا شیخ الاسلامی‌رئیس گروه مشاوران جوان و رئیس دفتر رئیس جمهوری بود که اعلام کرد مهمانان حاضر در این همایش، به دعوت گروه مشاوران جوان رئیس جمهوری گردهم آمده‌اند.
  • در حاشیه این مراسم برگه‌هایی برای نظرسنجی درباره عملکرد دولت نهم در حوزه‌های مختلف و همچنین برگه درخواست عضویت در اتاق فکر مجازی در بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.
کد خبر 25421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز