جمعه ۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: خبرهای هفته گذشته خبرگزاری‌های جهان حاکی از آن بود که اولیور استون می‌خواهد دوباره درباره ویتنام فیلم بسازد،

اما آخر هفته پیش در نشست هیات اسلامی‌هنرمندان، خبر جدیدتری از کارگردان‌هالیوودی شنیده شد: ساخت مستندی درباره رییس جمهوری ایران، محمود احمدی نژاد.

این خبر که اکنون به نقل از ایسنا در چند خبرگزاری خارجی منتشر شده حکایت از آن دارد که کارگردان مرکز تجارت جهانی از دفتر ریاست جمهوری ایران تقاضای ساخت فیلم مستند بلندی درباره‌ محمود احمدی‌نژاد کرده است.

علیرضا سجادپور به ایسنا گفته این تقاضا حدود 3 ماه پیش از سوی این فیلمساز معروف آمریکایی که فیلم‌های متعددی با مایه‌های اجتماعی و سیاسی  را در چند سال اخیر ساخته است مطرح شده است.

از نظر سجادپور، الیور استون از جمله کارگردانان معترض به‌ نگاه جنگ‌طلبانه‌ آمریکا محسوب می‌شود که در یکی دو سال اخیر فیلم مستندی هم راجع به فیدل کاسترو ساخته است.

اما او اشاره‌ای به ساخت فیلم ناموفق و ضد ایرانی اسکندر که اتفاقا استون آن را در همین یکی دوساله ساخته، نکرده است.

دبیر هیات اسلامی‌هنرمندان اضافه کرده است: قطعا سینماگران ایرانی به دلیل شناخت و دغدغه بیشتر می‌توانند بهتر در این زمینه فعالیت کنند و با توجه به نوع رویکرد استون در‌هالیوود باید بررسی‌های لازم را درمورد چنین اخباری انجام داد و قطعاً جواد شمقدری مشاور هنری رئیس‌جمهوری و دست‌اندرکاران سینمای ایران موضوع فیلمسازی استون درباره رئیس‌جمهوری اسلامی‌ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

این درحالی است که مشاور هنری رییس جمهوری که معتقد است احمدی‌نژاد ادبیات انقلاب اسلامی‌را بعد از سال‌ها زنده کرده در همین جلسه گفت: درباره شخصیت احمدی‌نژاد در لبنان 7 کتاب چاپ می‌شود اما ما سکوت می‌کنیم.

کد خبر 25414

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز