همشهری آنلاین: تردد در کلیه محورهای مواصلاتی کشور ادامه دارد اما بارش برف و باران تا فردا ادامه می‌یابد.

جاده برفی

مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: بارش برف و باران همراه با کاهش دما در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

برپایه این گزارش، اولین برف بهاری در محور های کوهستانی استان گیلان از شب گذشته آغاز شده است و برای پاکسازی جاده ها تا این لحظه اقدام و همچنان عملیات نمک پاشی و برفروبی ادامه دارد .

ایرانپرست مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اعلام این خبر که از ساعات نیمه شب گذشته مورخ 1/01/93 بارش برف در راههای کوهستانی استان بویژه محور اسالم به خلخال - سیاهکل به دیلمان آغاز شده و در اولین مرحله بارش برف ، راهداران پرتلاش گیلانی با کلیه امکانات و ماشن آلات راهداری نسبت به پاکسازی جاده ها تا این لحظه اقدام و همچنان عملیات نمک پاشی و برفروبی ادامه دارد .

ایرانپرست ادامه داد: ریزش برف در منطقه اسالم به خلخال به ارتفاع 5 سانتیمتر و در محور سیاهکل به دیلمان در حد سفید پوش شده و بارش برف در این منطقه همچنان ادامه دارد و تردد خودورها به راحتی امکانپذیر است .

این گزارش حاکی است کلیه رانندگان به جهت لغزندگی مسیر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و در صورت ایجاد مشکل و لزوم مسافران محترم میتوانند به نزدیکترن راهدارخانه مراجعه نمایند . در ضمن شماره تلفن گویای 141 و پیامک 100000141 و شماره تلفن پاسخگوی 3211111 -0131 به صورت شبانه روزی از آخرین وضعیت راه‌های گیلان باخبر شوند.

برف روبی در محورهای خراسان شمالی/ هم اکنون تردد در کلیه محورها برقرار است

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بارش برف و باران از شب گذشته در محورهای این استان خبر داد و گفت: هم اکنون تردد در کلیه محورها برقرار است.

بر پایه این گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، مهندس محمد مشتری، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن استان خراسان شمالی، بارش باران از شب گذشته و برف از بامداد امروز صبح در اکثر محورهای خراسان شمالی به صورت پراکنده آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد .

وی افزود: بارشها در گردنه اسدلی بجنورد باعث نشست 20 سانتی متر برف شده که در همین راستا اقدامات لازم در جهت برف روبی و نمک پاشی محور انجام گرفته است.
مشتری خاطرنشان کرد: همچنین در این گردنه و گردنه امین الله بجنورد باد و کولاک شدیدی را نیز شاهد هستیم که احتیاط بیشتر رانندگان را می طلبد.

وی تصریح کرد: در این میان در انتهای حوزه محور شیروان به فاروج از سمت قوچان نیز بارش برف را شاهد هستیم.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به برف روبی و نمک پاشی گردنه باشقی محور بحنورد به دلیل نشست برف، از رانندگان خواست در صورت تردد در محورهای استان حتما احتیاط لازم را به عمل آورند و وسایل ایمنی را به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون کلیه محورهای استان با وجود بارش برف، باز بوده و تردد برقرار است.

وی همچنین از کلیه مسافران و زائرین ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) خواست قبل از حرکت ، از طریق شماره ارتباطی 141 و یا تلفن 05842261000 مرکز مدیریت راه های استان، از آخرین وضعیت مسیر تردد خود مطلع شوند .

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه امشب هم بارش برف در این استان ادامه دارد عوامل راهداری به صورت 24 ساعته در راهدارخانه ها مستقر هستند تا به مسافرین عزیز نوروزی خدمات ارائه دهند .

*پیش‌بینی کولاد در جاده‌های ارتباطی سواحل دریای خزر

سازمان هواشناسی کشور وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: از امروز بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده‌های ارتباطی و کوهستانی منطقه پیش بینی می‌شود.

برپایه این گزارش به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، بررسی نقشه های هواشناسی ناشی از این است که از روز شنبه دوم فروردین ماه جاری، سرمای شدیدی به مناطق شمالی کشور نفوذ کرده و اولین روزهای بهار 93 ، رنگ زمستانی و برفی خواهد گرفت.

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور در دو روز نخست سال جدید بارش باران و برف به ترتیب در ارتفاعات شمال و شمال شرق کشور پیش بینی شده و از این رو با اعلام هشدار زود هنگام هوای سرد از مسافران نوروزی درخواست شده تا در سفرهای خود احتیاط بیشتری کنند.

نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد از روز گذشته (جمعه) به نوار شمالی است که انتظار می رود کاهش قابل توجه دما و بارش باران و برف به ترتیب در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را در پی داشته باشد.

همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما (7 تا 15 درجه سلسیوس) در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده‌های ارتباطی و کوهستانی منطقه پیش بینی می‌شود.

این گزارش حاکی است که از امروز (شنبه)، شاهد بارش باران همراه با بارش برف در شمال شرق کشور خواهیم بود و هوای سرد در این مناطق تا یکشنبه ماندگار است و به تدریج تا پایان هفته آینده دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

همچنین برای روز شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود. از این رو به تمامی رانندگان و خانواده‌هایی که قصد سفر به این مناطق را دارند توصیه می‌شود با امکانات و تجهیزات مناسب و رعایت احتیاط کامل سفر خود را آغاز کنند.

*تردد نزدیک به 9 میلیون وسیله نقلیه در راه های کشور

طی 24 ساعت گذشته، کل تردد ثبت‌شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1011 ترددشمار در محورهای برون‌شهری، تعداد 8724638 وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل ازآن 8/0 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین 8 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 تا 17 وکمترین تردد بین ساعات6تا 7 صبح صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب نمایند.

براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثناء محورهای مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکرشده،‌ مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به‌روال عادی در جریان است.

محورهای مسدود تا اطلاع ثانوی، به دلیل رویدادهای غیرمترقبه

1- محورشمشک - دیزین(جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استانالبرز،به‌دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد. البته همه روزه‏ امکان تردد از تهران به محور شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت 7 لغایت 17، همینطور از کرج به محور دیزین تا پارکینگ پایین، به‌طور 24ساعته، میسر است.
2- محورشهداد- نهبندان، مقطع واقع در استانکرمان، به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 ،تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد.
3- محور پونل - خلخال‏ْ، (از سه‌راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استانگیلان،به دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود می باشد.
4- محور دیهوک - نهبندان، واقع در استان کرمان به دلیل جاری شدن سیل تا اطلاع بعدی مسدود می باشد.

ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای:

1- محوراصلی قم - گرمسار و بالعکس، واقع در استانهای تهران‏، سمنان و قم، به دلیل تمدیدعملیات راهسازی، تا مورخ31/3/93، مسدود ومسیرجایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین محور قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای کلیه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

ممنوعیت تردد به ‌تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه:

1- در محورکرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استانکرمان به‌دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی،تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت، معرفی می‌شود. تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.

کد خبر 253785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز