سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات بالینی جدید محققان آمریکایی بر روی بیماری که سیستم ایمنی بدن وی انواع مختلف آنتی بادی‌های خنثی را تولید می‌کند، امیدهای تازه‌ای برای تولید واکسن ایدز به وجود آورده است.

امیدهای تازه برای واکسن ایدز

به گزارش ایرنا، این بیمار، ترکیب نادری از HIV و بیماری لوپوس اریتماتوسوس (SLE) دارد که در آن، سیستم ایمنی بدن به سلول‌ها و بافت خود بدن حمله می‌کند.

بارتون اف هاینز استاد پزشکی و ایمونولوژی دانشگاه پزشکی دوک در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در آمریکا در این باره می‌گوید: ما پس از سال‌ها جستجو توانستیم بیماری مبتلا به SLE مزمن را که به ویروس HIV نیز آلوده شده است، پیدا کنیم تا دریابیم آیا این فرد می‌تواند آنتی بادی‌های خنثی تولید کند یا خیر.

دانشمندان دریافتند که این بیمار این آنتی بادی‌های مهم را تولید کرده و تعیین چگونگی پاسخ ایمنی، درک آنها از این فرایند را افزایش داده است.

آنتی بادی‌های خنثی به طور کلی در مقابل گونه‌های بسیاری از عوامل بیماری زا موثر بوده و با مسدود کردن و یا خنثی کردن اثرات بیولوژیکی بیماری از سلول‌ها محافظت می‌کنند.

به گفته محققان برخی از افرادی که به ویروس HIV آلوده می‌شوند، این آنتی بادی‌ها را تولید می‌کنند اما حداقل دو سال طول می‌کشد که این اتفاق در بدن فرد آلوده بیفتد.

کد خبر 253626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز